آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

واکنش رژیم اسرائیل به برگزاری یک مسابقه کاریکاتور در ایران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,رژیم اسرائیل

اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره اختلافات باقیمانده در مذاکرات هسته ای با ایران، تحلیل دلایل حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا در مذاکرات ژنو، بازتاب اظهارات یک مقام ایرانی درباره تهدیدات رژیم اسرائیل و واکنش رژیم اسرائیل به برگزاری یک مسابقه کاریکاتور در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخش عمده مطالب مربوط به ایران در میان مطبوعات جهان، به موضوع هسته ای اختصاص دارد. در این زمینه، شمار زیادی از مطبوعات و رسانه ها، از جمله «واشنگتن تایمز»، اظهارات جان کری، وزیر خارجه آمریکا را بازتاب داده اند که از وجود اختلافات مهم میان طرفین در مذاکره سخن گفته است. به نوشته این روزنامه، کری با اشاره به اینکه هنوز شکاف های قابل توجهی میان طرفین وجود دارد، هشدار داده در صورت حل نشدن این اختلافات، آمریکا آماده است از مذاکرات کنار برود. وی گفته حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا نشان این نیست که طرفین در حال تصمیم گیری درباره چیزی هستند.

این در حالی است که از روز گذشته تاکنون، تحلیل های فراوانی درباره دلایل حضور علی اکبر صالحی در مذاکرات ژنو از سوی مطبوعات غربی بیان شده بود. به عنوان مثال، روزنامه «گاردین» دلیل این حضور را ضرورت بحث و تصمیم گیری درباره مسائل فنی دانست و نوشت انتظار می رود صالحی و ارنست مونیز در این مذاکرات درباره تعداد سانتریفیوژهایی که ایران می تواند در اختیار داشته باشد، میزان اورانیومی که ایران می تواند ذخیره کند، نوع تحقیق و توسعه ای که قابل انجام در ایران است و نیز آینده رآکتور آب سنگین ایران گفت و گو و تصمیم گیری شود.

اما در میان دیگر مطالب، برخی مطبوعات اسرائیلی، از جمله روزنامه «تایمز اسرائیل»، سخنان مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران را بازتاب داده اند که درباره تهدیدات مطرح شده از سوی رژیم اسرائیل مطالبی را مطرح کرده است. این روزنامه می نویسد یکی از شخصیت های ارشد سپاه پاسداران ایران روز گذشته هشدار داده در صورت حمله رژیم اسرائیل به کشورش، تل آویو نابود خواهد شد. مجتبی ذوالنور گفته: «اگر صهیونیست ها مطمئن بودند که می توانند در جنگ با ما پیروز شوند، تاکنون جنگی را آغاز می کردند؛ اما از آنجا که توان انجام این کار را ندارند، فقط تهدید می کنند».

واکنش رژیم اسرائیل به برگزاری یک مسابقه کاریکاتور در ایران، موضوع دیگری است که به ویژه در مطبوعات این رژیم مورد توجه قرار گرفته است. روزنامه «یدیعوت آحارانوت» می نویسد رژیم اسرائیل از سازمان ملل درخواست کرده مسابقه کاریکاتوری را که قرار است ظرف دو ماه آینده در ایران برگزار شود و محور آن انکار هولوکاست است، محکوم کند. ران پروسور، نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل گفته این مسابقه، سبب مشروعیت بخشی به انکار هولوکاست شده و انکارکنندگان هولوکاست را ترغیب می کند تا به تحریکات خود ادامه دهند.


  اخبار سیاست  خارجی  - تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------