آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

پخش مستقیم سخنرانی اوباما از تلویزیون ایران لحظاتی پس از تفاهم لوزان به چه معناست؟



اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,برنامه هسته ای ایران

برای نخستین بار تلویزیون رسمی ایران سخنرانی باراک اوباما را بطور کامل پخش کرد که نشاندهنده تغییر اساسی در موضع ایران در قبال آمریکائیها است. اما ظریف اعلام کرد دستیابی به توافق هسته ای با شش قدرت جهانی به معنی عادی سازی روابط با آمریکا نیست.

الشرق الاوسط نوشت پخش مستقیم سخنرانی اوباما از تلویزیون رسمی ایران نشاندهنده تغییر اساسی در موضع ایران در قبال آمریکاست.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در گزارشی به قلم بثینه عبدالرحمن درباره توافق بر سر برنامه هسته ای ایران نوشت ایران و قدرتهای بزرگ دیروز در لوزان به توافقی برای حل بحران هسته ای ایران دست یافتند. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پس از اعلام توافق سخنرانی ایراد کرد تا تاکید کند براساس این توافق ایران هسته ای نخواهد شد و این بهترین تضمین برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای است. و ی هشدار داد این توافق براساس اعتماد نیست بلکه براساس نظارت بر برنامه هسته ای ایران است.

در ادامه این گزارش آمده است برای نخستین بار تلویزیون رسمی ایران سخنرانی باراک اوباما را بطور کامل پخش کرد که نشاندهنده تغییر اساسی در موضع ایران در قبال آمریکائیها است. اما ظریف اعلام کرد دستیابی به توافق هسته ای با شش قدرت جهانی به معنی عادی سازی روابط با آمریکا نیست.

در ادامه این گزارش آمده است اوباما با مشکل مقابله با مخالفتهای کنگره با این تصمیم روبرو است. جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت توافق هسته ای که دیروز اعلام شد انحرافی نگران کننده از اهداف اولیه اوباما است. وی توضیح نداد چگونه این توافق از اهداف اولیه مذاکره دور شده است. وی افزود کنگره باید قبل از لغو هر گونه تحریمی ابتدا این توافق را بررسی کند.

این توافق همچنین با مخالفت فوری اسرائیل روبرو شد.

 

 اخبار سیاست  خارجی  - تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------