آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

معاون صدام: فارس ها را از عراق بیرون کنید! / حمله به یمن احیا قومیت عربی برای مقابله با نفوذ ایران است



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,معاون صدام

مرد شماره دو عراق در زمان دیکتاتوری صدام، از تشکیل ائتلاف عربی موسوم به « طوفان قاطعیت» حمایت کرد و آنرا بازگشت قوی قومیت عربی برای مقابله با نفوذ ایران در عراق و منطقه دانست .

به گزارش  «تیک» به نقل از شبکه الجزیره ، عزت ابراهیم الدوری در این نوار صوتی منتسب به وی مواضع خود را در خصوص برخی مسائل اعلام کرده و گفته است ایران دچار فروپاشی خواهد شد و اندیشه آزادی خواهی عربی احیا خواهد شد . الدوری گفته است ما با اشغالگر جدید در جنگ هستیم و از همه همپیمانان می خواهیم فارسها را از عراق بیرون برانند .

الدوری گفت: آنچه در یمن می گذرد یک جنگ طائفه ای است که ایران آن را شعله ور ساخته است تا مزدوران خود را تحریک کند و آنان را به مال و سلاح و نیرو تجهیز کند. ایران می خواهد با این بسیج طائفه ای یمن را اشغال و مستعمره خود کند و این کار را زیر چتر آمریکا و دیگر کشورهای جهان انجام دهد .

وی افزود: اقدام ما در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و در راس آنها عربستان سعودی(برای تشکیل ائتلاف و عملیات طوفان قاطعیت) اقدامی بزرگ بود. ما باید زیر پرچم دفاع از سرزمین، ملت و آزادی و کرامت و دفاع از تحول متمدنانه ای که این کشورها به ارمغان آورده اند ؛ متحد شویم و به پیشرفت و توسعه آن برای مقابله با دشمنان امت عرب ادامه دهیم.


  اخبار سیاست  خارجی  -  تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------