آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

طرح کنگره در مورد توافق با ايران در آستانه شکست



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, کنگره آمریکا

پیشنهاد کردن اصلاحیه ها و متمم های گوناگون از جانب برخی جمهوریخواهان آمریکا ، طرح کنگره این کشور را درباره توافق هسته ای با ایران در معرض شکست قرار داده است

به گزارش «انتخاب»؛ نشریه هیل در گزارشی با عنوان «فرصت نهایی برای طرح کنگره درباره توافق هسته ای ایران» به قلم الکساندر بولتون به بررسی جدال در سنای آمریکا بر سر تصویب این طرح پرداخت.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، تصویب طرح بازنگری کنگره این اختیار را به نهاد قانونگذاری آمریکا می دهد تا نظر خود را درباره توافق هسته ای با ایران اعمال کند. البته هم اکنون این طرح با چالش مرگ و زندگی در سنای آمریکا روبروست و ممکن است در نتیجه اصلاحیه ها و متمم های پیشنهادی برخی از جمهوریخواهان مخالف توافق با ایران، شکست بخورد و نتواند رای لازم را برای بی اثر کردن وتوی رئیس جمهور آمریکا به دست آورد.

هم اکنون میچ مک کانل رهبر جمهوریخواهان در سنا تلاش می کند با کنار گذاشتن برخی از طرحها و لوایح دیگر، وقت بیشتری را برای رسیدگی به طرح بازنگری کنگره اختصاص دهد. با وجود اینکه مک کانل به عنوان رئیس سنای آمریکا نمی خواهد از هیچ حزبی طرفداری کند تا به این ترتیب دموکراتها و جمهوریخواهان خودشان به توافق برسند، اما برخی از جمهوریخواهان می گویند او در نهایت مجبور است با اعلام کفایت بحث درباره این طرح، اجازه ندهد درباره متمم هایی رای گیری شود که می تواند طرح را به طور کلی به شکست بکشاند.

سناتور جان مک کین گفت این تنها گزینه پیش روی مک کانل است گرچه من با این کار موافق نیستم اما ظاهرا اگر این کار انجام نشود، بحثها ممکن است هفته ها طول بکشد. دموکراتها هشدار داده اند برخی از متممهای پیشنهادی از جمله متمم پیشنهادی سناتور روبیو و کاتن مبنی بر اینکه ایران باید حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد، طرح را به طور کل از مسیر اصلی خود منحرف می کند. به باور دموکراتها و دولت اوباما، تصویب این متمم می تواند مذاکرات را نیز به خطر بیندازد. البته کورکر که به همراه کاردین نویسنده طرح بازنگری هستند، پیش بینی کرد این طرح ، هفته جاری نهایی شود.

البته روبیو همچنان اصرار دارد متمم های پیشنهادی او به رای گذاشته شود. بررسی طرح مربوط به ایران در حالیست که طرحهای زیادی برای بررسی و تصویب در دست سنا و مجلس نمایندگان وجود دارد و همین مسئله کار را پیچیده تر کرده است.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------