آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

نامزد جمهوریخواه: توافق با ایران را در روز اول لغو نمی کنم



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,نامزد جمهوریخواه آمریکا

این نامزد جمهوریخواه گفت:"اگر من الان مذاکره کننده بودم میز را ترک می کردم. من میز را ترک می کردم و به متحدان مان (در 1+5) می گفتم که اینها (ایرانی ها) مذاکره کننده قابل اعتمادی نیستند و نمی شود روی حرف و تعهد اینها حساب باز کرد. آنها این را به ما اثبات کرده اند."

"کریس کریستی" فرماندار ایالت نیوجرسی و یکی از نامزدهای جمهوریخواه در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا گفت در صورت پیروزی در انتخابات در روز نخست راه یابی به کاخ سفید توافق هسته ای با ایران را لغو نخواهد کرد.نامزد جمهوریخواه: توافق با ایران را در روز اول لغو نمی کنم

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت "تایم" کریستی که از نامزدهای میانه حزب جمهوریخواه محسوب می شود در سخنانی در یک گردهمایی انتخاباتی در روز استقلال آمریکا با موضوع "نخستین تصمیمات روز کاری به عنوان رییس جمهور" گفت او توافق هسته ای با ایران را یک روزه لغو نمی کند.

کریستی گفت:" من از جمله نامزدها نیستم که می گویند در روز نخست رسیدن به کاخ سفید توافق هسته ای با ایران را لغو خواهند کرد."

کریستی با اشاره به اینکه در آن صورت ایالات متحده آمریکا همراهی متحدان گروه 1+5 را از دست خواهد داد ، گفت به عنوان رییس جمهور آمریکا در نخستین روز کاری توافق را ارزیابی خواهد کرد و به دنبال پاسخ به این سوال خواهد بود که با توافق هسته ای ایالات متحده و منافع آن در چه وضعیتی قرار دارد.

کریستی با اشاره به اینکه او مخالف توافق است و اگر الان رییس جمهور و تصمیم گیرنده بود میز مذاکرات را ترک می کرد ، تاکید کرد:" اگر من الان مذاکره کننده بودم میز را ترک می کردم. من میز را ترک می کردم و به متحدان مان (در 1+5) می گفتم که اینها (ایرانی ها) مذاکره کننده قابل اعتمادی نیستند و نمی شود روی حرف و تعهد اینها حساب باز کرد. آنها این را به ما اثبات کرده اند."

با این حال این نامزد جمهوریخواه تاکید کرد در صورت ریاست جمهوری به عنوان یک تصمیم از پیش گرفته شده توافق هسته ای را لغو نخواهد کرد بلکه پیش از اقدام همه گزینه ها را بررسی کرده و سپس تصمیم خواهد گرفت.


او گفت:" اگر من به عنوان رییس جمهور بخواهم درباره این توافق تصمیم بگیرم ،در روز نخست از وزرای خارجه ، مشاور امنیت ملی و مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا خواهم خواست همه گزینه های ممکن را بررسی کرده و در اختیار من بگذارند و سپس با توجه به ارزیابی آن گزینه ها تصمیم خواهم گرفت."

کریستی در سخنان خود تلاش کرد خود را نامزدی متفاوت از 15 نامزد دیگر حزب جمهوریخواه نشان دهد، که برخی از آنها به صراحت و برخی به صورت تلویحی تهدید کرده اند در صورت پیروزی در انتخابات توافق هسته ای را لغو خواهند کرد.

تا کنون هیچ نامزد جمهوریخواهی از توافق هسته ای در شرف انجام با ایران اعلام حمایت نکرده است. جمهوریخواهان توافق هسته ای را یک توافق بد توصیف می کنند و دولت اوباما را به عقب نشینی و امتیاز دهی بیش از حد به ایران متهم می کنند.

 

 اخبار  سیاست خارجی  -  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------