آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

دونالد ترامپ: ایران بزودی به طرز باورنکردنی قدرتمند و ثروتمند خواهد شد /با این توافق، سعودی ها به سمت تولید سلاح هسته ای می روند



 اخبار ,اخبار سیاست  خارجی ,دونالد ترامپ

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا به ایران حمله نظامی خواهد کرد ، از دو ژنرال جنگ جهانی دوم نام برد و گفت این دو به جای حرف زدن کارشان را کردند. 

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا به ایران حمله نظامی خواهد کرد ، از دو ژنرال جنگ جهانی دوم نام برد و گفت این دو به جای حرف زدن کارشان را کردند.

به گزارش «انتخاب»،  دونالد ترامپ در گفتگو با برنامه « میت دِ پرس» در شبکه تلویزیونی ان بی سی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره کرد و آن را توافقنامه ای وحشتناک توصیف کرد و در پاسخ به این پرسش که چه توافقی می تواند وجود داشته باشد که به ایران پول ندهد گفت: من به صراحت به آنها (ایرانی ها) می گفتم که ما هرگز پول شما را به شما باز نخواهیم گرداند. ما هرگز یکصد و پنجاه میلیارد دلار را به شما باز نخواهیم گرداند. شما هرگز این پول را دریافت نخواهید کرد. این اولین چیزی بود که به آنها می گفتم.

وی افزود: دومین مطلب این است که قبل از شروع مذاکرات به آنها می گفتم که شما باید سه زندانی ما را که اکنون تعدادشان به چهار رسیده است به ما بازگردانید. زمانی که مذاکره شروع شده بود تعداد زندانیان ما در آنجا سه بود اما اکنون به چهارنفر رسیده است. من به آنها می گفتم که باید بدون هیچ پرسشی این افراد را به ما بازگردانید. من به آنها می گفتم که شاید شما به این افراد نیاز نداشته باشید اما این افراد از جنبه روانی برای ما خوب هستند و به ما کمک می کنند تا درکنار هم به توافقنامه بهتری دست یابیم که این برای شما هم خوب است! اما من به آنها به صراحت می گفتم که شما هرگز به یکصد و پنجاه میلیارد دلار پول تان دست نخواهید یافت.

ترامپ اضافه کرد: آنها می خواهند کشوری آنچنان ثروتمند و قدرتمند باشند که تسلیحات هسته ای داشته باشند و قصد دارند که کنترل بخش هایی از دنیا را در دست گیرند که شما باور هم نخواهید کرد. به نظر من این امر منجر به« هولوکاست هسته ای » خواهد شد. چیزی که من می گویم این است:افرادی که درباره این توافق مذاکره کردند یعنی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و دوستان او افرادی بی کفایت هستند.

مجری پرسید: شما در روز نخست ریاست جمهوری خود چه کار خواهید کرد؟ این توافقنامه ای است که رابرت گیتس وزیر دفاع سابق آمریکا گفته است هیچ تمایلی به آن ندارد. وی گفت که آمریکا بیش از حد معمول خواهان این توافق است.

دونالد ترامپ گفت: آنها برای این توافقنامه خواهش کردند درحالیکه باید تحریم ها را دوبرابر می کردند.

مجری ادامه داد: گیتس همچنین گفت آمریکا نمی تواند به علت پیامدهای بین المللی از این توافقنامه خارج شود.

دونالد ترامپ در پاسخ گفت: من شنیده ام که افراد زیادی گفتند که توافقنامه را پاره خواهند کرد اما این کار بسیار دشوار است. من اهل معامله و قرار دادها هستم. من شاهد بعضی قرار دادهای بد بوده ام که در آن افراد سرشان در معامله کلاه رفته بود اما من تخصص خوبی در بررسی قراردادها دارم و می توانم در قرار دادها چیزهایی را پیدا کنم حتی اگر توافقنامه بدی باشد. من به شدت مراقب این قرار داد خواهم بود تا هرچند که قرار دادی بد است اما آنها (ایرانی ها) فرصتی در آن نداشته باشند .

مجری گفت: پس توافقنامه پایدار خواهد بود؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ گفت: بسیار دشوار خواهد بود که ما بگوئیم این توافقنامه را پاره خواهیم کرد اما مشکل این است تا زمانی که من وارد (کاخ سفید) شوم آنها(ایرانی ) تا آن لحظه یکصد و پنجاه میلیارد دلار پول را دریافت کرده اند! شما می دانید که اگر توافقنامه رد هم شود باز هم آنها پول را دریافت خواهند کرد. من یک هفته پیش به این مسئله پی بردم و نمی توانستم باورش کنم. اگر توافقنامه رد شود آنها باز هم کل این پول را دریافت خواهند کرد. ایران به طرز باورنکردنی قدرتمند خواهد شد و به طرز باورنکردنی ثروتمند خواهد شد و اسرائیل به دردسر بزرگ می افتد .اسرائیل در دردسر بزرگ قرار دارد. اوباما واقعا انتظارات اسرائیل را برآورده نکرده است.

مجری گفت: پس به اعتقاد شما ، سعودی ها قصد دارند به سلاح هسته ای دست یابند و مصر هم قصد دارد این کار را بکند؟

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: فکر می کنم ، برپایه این توافق ، دیگران نیز خود را به سلاح هسته ای مسلح خواهند کرد. اگر به این توافق نگاه کنید خواهید دید که ایران در نهایت هسته ای خواهد شد حتی اگر هسته ای شدن این کشور در دوره زمانی کوتاه مدتی در آینده نباشد. در مورد بیست و چهار روز هم باید بگویم ، اول اینکه دوره زمانی بیست و چهار روزه

 اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------