آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

زمان رأی‌گیری مجلس‌ نمایندگان‌ آمریکا درباره برجام



اخبار,اخبار سیاست خارجی,زمان رأی‌گیری مجلس‌ نمایندگان‌ آمریکا درباره  برجام

رهبر اقلیت دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که مجلس نمایندگان آمریکا جمعه هفته آینده (۲۰ شهریور ماه) درباره توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ رأی‌گیری می‌کند.

به گزارش فارس،‌ «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت «کالیفرنیا» اعلام کرد که مجلس نمایندگان آمریکا تا پایان هفته آینده درباره توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) رأی‌گیری می‌کند.

پایگاه اینترنتی «واشنگتن‌اگزمینر» گزارش کرد، پلوسی در نامه‌ای به نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت که فهمیده که بحث درباره قطعنامه عدم رضایت از توافق هسته‌ای ایران روز چهارشنبه هفته آینده در مجلس نمایندگان آغاز می‌شود و رأی‌گیری نیز روز جمعه هفته آینده صورت می‌گیرد.

وی در نامه خود گفت: این هفته، از رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فهمیدم که رأی‌گیری احتمالاً زودتر از انتظار صورت می‌گیرد. مباحثات صبح روز چهارشنبه، ۹ سپتامبر (۱۸ شهریورماه) آغاز می‌شود و کار مجلس نمایندگان آمریکا صرفنظر از هرچه که سنا انجام دهد، روز ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور ماه) به پایان می‌رسد.

طبق این گزارش، احتمالاً سنا بحث درباره برجام را روز ۸ سپتامبر (۱۷ شهریورماه) آغاز خواهد کرد.

پلوسی با ارسال این نامه، نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا را ترغیب به حمایت از برجام کرد و گفت در پایان هفته بیش از یکصد دموکرات متعهد به حمایت از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ خواهند شد که این تعداد برای حفظ حق وتو اوباما برای دفاع از برجام کافی خواهد بود.

روز چهارشنبه (دیروز)، سناتور «باربارا میکولسکی» از ایالت «مریلند» حمایت خود از توافق هسته‌ای ایران را اعلام کرد و سی و چهارمین و آخرین نماینده لازم برای حفظ حق وتو اوباما در سنا شد.

«کوین مک کارتی» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا اواخر روز گذشته در بیانیه‌ای زمانبندی رأی‌گیری ‌درباره برجام را تأیید کرد.

 وی در اینباره گفت: «هفته آینده، مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه عدم رضایت از توافق هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد. این رأی‌گیری، تأثیر قریب‌الوقوعی بر امنیت ملی و همچنین امنیت دوستان و شرکای ما در سراسر جهان خواهد داشت. از آنجایی که اکثریت کنگره و مردم آمریکا علیه این توافق موضع گرفته‌اند، مجلس نمایندگان آمریکا این توافق را تصویب نخواهد کرد. این یک توافق بد برای کشور ما و همپیمانان ما است.
 
 اخبار سیاست  خارجی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------