آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ادعای العربیه: رکن‌آبادی به‌طور ناشناس وارد عربستان شده است/ واکنش افخم به این ادعا



اخبار,اخبارسیاسی,سفر رکن‌آبادی به مکه

سخنگوی وزارت امور خارجه خبر برخی رسانه‌های عربی در خصوص سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان را عجولانه توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، مرضیه افخم خبر آن دسته رسانه‌ها مبنی بر اینکه غضنفر اصل رکن‌آبادی دیپلمات ایرانی با نام دیگری و از راه غیر رسمی وارد عربستان شده است را شتاب زده خواند و اضافه کرد: ایشان با گذرنامه عادی خود عازم سفر حج شده‌اند و اطلاعات دقیق پاسپورت مربوط به همه حجاج و از جمله ایشان در اختیار مراجع رسمی دولت سعودی می باشد و هیچگونه شائبه ای در خصوص اطلاعات و جزئیات مربوطه و نحوه ورود ایشان به کشور عربستان وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه توضیح داد: پاسپورت عادی آقای غضنفر اصل رکن‌آبادی همکار ما در وزارت امور خارجه ممهور به مهر روادید حج می باشد و طبق اطلاعات واصله در شرایط کنونی بدلیل لزوم ارائه مدارک هویتی همه مفقودین سوابق ایشان نیز که در فهرست اسامی مفقودین واقعه منا می باشند در اختیار مقامات سعودی قرار گرفته و خبر سازی های موجود در خصوص این موضوع نادرست و ناشی از اغراض و اهداف دیگر است .

 

                                    ..................................................


ادعای العربیه: رکن‌آبادی به‌طور ناشناس وارد عربستان شده است


وب سایت شبکه خبری العربیه با اشاره به اخبار مربوط به مفقود شدن غضنفر رکن‌آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان، نوشت: بررسی اسامی حجاج ایرانی که وارد عربستان شده‌اند نشان می‌دهد که نام فردی به نام رکن‌آبادی در مبادی ورودی عربستان و در فهرست حجاج امسال ثبت نشده است.


 وب سایت شبکه خبری العربیه با اشاره به اخبار مربوط به مفقود شدن غضنفر رکن‌آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان، نوشت: بررسی اسامی حجاج ایرانی که وارد عربستان شده‌اند نشان می‌دهد که نام فردی به نام رکن‌آبادی در مبادی ورودی عربستان و در فهرست حجاج امسال ثبت نشده است.

به گزارش تیک ، العربیه در ادامه با اشاره به تأکید مقامات ایرانی بر اینکه رکن آبادی در میان حجاج بوده و مفقود شده است، نوشت: اگر هم این طور باشد رکن‌آبادی با نام دیگری وارد عربستان شده است.

این شبکه خبری در ادامه گزارش خود آورده است: حتی نام چنین فردی در اسامی کاروان‌های حجاج ایرانی که وراد عربستان شده‌اند، نیز مشاهده نمی شود. در ادامه العربیه مدعی شده است که او به‌طور ناشناس و با یک نام دیگر وارد عربستان شده است که نامش در هیچ جایی ثبت نشده است. این در حالی است که خانواده و مقامات ایرانی تاکید دارند او در مراسم حج امسال حضور داشته است.

در ادامه العربیه به اخبار منتشرشده مربوط به فوت غضنفر رکن‌آبادی در حادثه منا اشاره کرد و نوشت: امیر موسوی، کارشناس مسائل استراتژیک، در ایران اعلام کرد که حال او خوب است و در یکی از بیمارستان‌های سعودی بستری است.

ایران رکن‌آبادی خواهر این دیپلمات پیشین با تکذیب خبر پیدا شدن برادرش در یکی از بیمارستان‌های عربستان، از انتشار اخبار غیر واقعی در رسانه ها انتقاد کرد. همچنین مرتضی رکن آبادی، برادر سفیر سابق ایران در لبنان، گفت: از دیشب تاکنون که جویای احوال وی هستیم نتوانسته‌ایم هیچ گونه خبری به دست بیاوریم. او ادامه داد: تلفن همراه برادرم از زمان حادثه تاکنون هیچ پاسخی به تماس‌های مکرر ما نمی‌دهد.

مرتضی رکن‌آبادی، با تکذیب خبر فوت برادرش، گفت: فعلا هیچ خبری از فوت وی برای ما مسجل نشده است و فقط می‌توانیم بگوییم که برادرم جزء مفقودان حادثه مناست.

العربیه در پایان گزارش خود درباره این دیپلمات کشورمان آورده است: تاکنون وزارت امور خارجه ایران درباره غضنفر رکن‌آبادی دیپلمات سابق بیانه‌ای منتشر نکرده است.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان، به مفقود شدن رکن‌آبادی اشاره کرده بود.

رکن‌آبادی امسال همانند حجاج دیگر، برای زیارت خانه خدا راهی عربستان شد و همانند دیگر حجاج وارد این کشور شد. وی در روز حادثه منا نیز در آنجا حضور داشت؛ آن روز، محمدرحیم آقایی‌پور، دیپلمات دیگر ایرانی هم که در این حادثه کشته شد، در کنار وی بوده است.

رکن آبادی به عنوان معروف‌ترین سفیر ایران در جهان عرب به واسطه صد‌ها حضور رسانه‌ای در رسانه‌های عربی، چهره‌ای کاملا شناخته شده است و امکان اینکه با نام دیگری وارد عربستان شود، اساسا منتفی است.


اخبار  سیاست خارجی  -  ایسنا  ,تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------