آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

وزیر خارجه آلمان : کشورهای ۱+۵ برای اجرایی شدن برجام تلاش بیشتری کنند



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, اشتاین مایر

وزیر خارجه آلمان خاطرنشان کرد: کشورهای ۱+۵ برای اجرایی شدن برجام تلاش بیشتری کنند.

 فرانک والتر اشتاین‌مایر که در کنفرانس خبری مشترک با محمدجواد ظریف شرکت کرده بود٬ با اشاره به دستاوردهای نشست مشترک با ظریف گفت: هدف سفر به تهران٬ شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ بود و اینکه هماهنگی‌هایی بیشتری به دست بیاید تا در بخش‌هایی از برجام هماهنگی و مشارکت با کشورهای دیگر انجام شود.

وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه بخش‌های از آلمان و کشورهای ۱+۵ دنبال همکاری با ایران در تمام زمینه‌ها هستند٬ گفت: این نخستین سفر من به ایران بعد از توافق برجام است و قرار است به عربستان سفر داشته باشم.

وی ادامه داد: با توجه به تصویب برجام٬ مرحله اجرایی آن نزدیک شده است٬ کشورهای عضو برجام باید با بیشتر در جهت اجرایی شدن برجام گام بردارند و به مفاد آن پایبند باشند.

پاسخ به سوال خبرنگاران
اشتاین‌مایر در بخش پاسخ به سوال‌های خبرنگاران گفت: در مورد اجرای توافق هسته‌ای اشاراتی و شایعاتی بود اما ما به شایعات گوش نکردیم؛ الان هم به شایعات اتکاء نمی‌کنیم و چیزی دیده نشده که طرفین به تعهدشان پایبند نباشند٬ لذا این پروسه در حال انجام است و جای شک نباید گذاشت.

وزیر خارجه آلمان در مورد اخبار مفاسد مالی فوتبالی گفت: توصیه می‌کنم فدراسیون فوتبال هرچه سریع‌تر بررسی کند و مشکل را حل کند.

 

اخبار  سیاست  خارجی  -  ایلنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------