آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

موافقت واشنگتن با فروش بمب های هوشمند به ریاض همزمان با توافق هسته ای



کمک های تسلیحاتی میلیارد دلاری امریکا به عربستان سعودی پس از توافق هسته ای ایران و 1+5 و همزمان با حملات ریاض علیه یمن صورت می گیرد.

اخبار,اخبار سیاست  خارجی  ,کمک های تسلیحاتی  امریکا به عربستان

پس از تایید طرح فروش بمب های هوشمند از سوی امریکا به عربستان سعودی توسط قانونگذاران امریکایی در روز جمعه وزارت امور خارجه آن کشور از فروش 1.29 میلیارد دلاری بمب به عربستان سعودی خبر داده است.

 رسانه های امریکایی در حالی اشاره کرده اند که امریکا با فروش این حجم بالای تسلیحات به سعودی ها موافقت کرده است که آن کشور در حال انجام حملات هوایی در یمن کشور همسایه است.


رسانه های امریکایی اشاره کرده اند که کنگره تا 30 روز فرصت بررسی و جلوگیری از فروش تسلیحات به عربستان را خواهد داشت با این حال بعید به نظر می رسد که مانعی بر سر اجرای این تصمیم باشد. قرار است بیش از 19 هزار بمب هوشمند به صورت فوری به عربستان سعودی از سوی واشنگتن تحویل داده شوند.

 رسانه های امریکایی اشاره کرده اند که "باراک اوباما" رییس جمهوری امریکا در حالی با فروش بمب ها به عربستان موافقت کرده است که توافق هسته ای میان ایران و 1+5 به تازگی حاصل شده و امریکایی ها از طریق ارسال تسلیحات برای کشورهای عربی حوزه حلیج فارس درصدد حفظ حمایت آنان از امریکا برآمده اند.

از جمله سلاح هایی که به عربستان سعودی از سوی امریکایی ها فروخته خواهد شد می توان به بمب های لیزری هدایت شونده، کلاهک های نفوذکننده، بمب های 500 پوندی هدفدار و هزاران مهمات دیگر اشاره کرد. این تسلیحات عموما توسط شرکت "بوئینگ" و "ریتون" ساخته شده اند. عربستان سعودی کماکان یکی از بزرگترین مشتریان تسلیحات امریکایی است. تنها در ماه اکتبر، دولت امریکا با فروش چهار ناو جنگی شرکت "لاکهید مارتین" به ریاض موافقت کرد.

 موافقت امریکا با فروش تسلیحات تازه به سعودی ها نشان می دهد که پس از دیدار ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی و باراک اوباما رییس جمهوری امریکا روابط واشنگتن و ریاض در مقایسه با گذشته گرم تر شده است.


 اخبار سیاست  خارجی  -  خرداد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------