آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

(تصاویر) دیدار ظریف با پوتین




اخبارسیاست خارجی - (تصاویر) دیدار ظریف با پوتین

 محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی سیاسی - پارلمانی به روسیه سفر کرده است، عصر پنجشنبه با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، ظریف در این دیدار که در عمارت کرملین مسکو پایتخت روسیه انجام گرفت، با ابلاغ سلام رییس جمهوری کشورمان به پوتین و با اشاره به همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف، به دستور کار در روابط دوجانبه فیمابین به دنبال دیدار روسای دو کشور در بیشکک اشاره و به عزم کشورمان بر پیگیری توافقات انجام شده تاکید کرد.

ظریف ضمن تاکید بر گسترش همکاری های ایران و روسیه در همه ابعاد، از قبول دعوت رییس جمهور کشورمان از سوی پوتین برای سفر به تهران ابراز خرسندی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تلاش های دولت روسیه در چارچوب گروه 1+5 برای ورود به مرحله جدیدی از توافقات را مهم ارزیابی کرد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام متقابل به رییس جمهور کشورمان به روابط دوستانه میان دو کشور اشاره و توافقات انجام شده در بحث هسته ای میان ایران و گروه 1+5 را در راستای تلاش و همکاری ایران دانست و عملی شدن توافقات از سوی طرف های مختلف را خواستار شد.

رییس جمهوری روسیه همچنین همکاری های دو کشور برای توسعه روابط در حوزه های مختلف به ویژه بخش های تجاری و اقتصادی را خواستار شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه چهارشنبه در راس هیاتی برای دیدار و مذاکره با مقام های ارشد روس به مسکو سفر کرد.

ظریف در این سفر با سرگئی لاوروف همتای روس خود نیز دیدار کرد.

برگزاری نشست سه جانبه میان وزرای امور خارجه ایران، روسیه و سوریه از دیگر برنامه های سفر یکروزه ظریف به مسکو بود.

اخبار,اخبارسیاست خارجی,دیدار ظریف با پوتین

 

اخبار,اخبارسیاست خارجی,دیدار ظریف با پوتین

 

اخبار,اخبارسیاست خارجی,دیدار ظریف با پوتین

 

اخبار,اخبارسیاست خارجی,دیدار ظریف با پوتین

 

اخبار,اخبارسیاست خارجی,دیدار ظریف با پوتین

اخبارسیاست خارجی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------