آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واکنش رقيب جمهوري خواه اوباما به توافق هسته ایی ایران



اخبار,اخبارسیاست خارجی, پرونده هسته ای ایران

 

اخبارسیاست خارجی -  رقيب جمهوري خواه اوباما در انتخابات رياست جمهوري مطرح كرد

رامني: عملکرد "کری" در پرونده هسته ای ایران شگفت انگیز است

کری به سختی و با جدیت کار می کند و واقعا در شرایط دشواری در حال انجام فعالیت است. من امیدوارم او در کارش موفق باشد. من باور دارم که به طور بسیار جدی در تلاش است تا پیشرفت بسیار مثبتی حاصل شود.

  "میت رامنی" نامزد حزب جمهوری‌خواه امریکا در آخرین انتخابات ریاست جمهوری این کشور به همراه همسرو پنج فرزندش در جشنواره فیلم "ساندنس" شرکت کرد. خبرنگار روزنامه "نیویورک تایمز" در حاشیه برگزاری این جشنواره با او به گفتگو نشست.

به گزارش "تدبیر"، "میت رامنی" در پاسخ به این پرسش که آیا برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری امریکا نامزد خواهد شد یا خیر پاسخ داد: "اوه، نه نه، نه. مردم همواره لطف دارند و به من می گویند که بایستی یک بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوم اما من چنین قصدای ندارم.

 

من فکر می کنم که اشخاصی چون "کریس کریستی"، "پل رایان"، "جب بوش" و "اسکات واکر" فرصت های بهتری برای شرکت در انتخابات هستند و من از هر یک از آنان که نامزد حزب جمهوریخواه باشد حمایت خواهم کرد." 

"رامنی" ضمن انتقاد از سیاست داخلی دولت "اوباما" و ناموفق خواندن آن افزود: "من فکر می کنم که کشور با چالش هایی اساسی مواجه است که در بلند مدت باعث خواهند شد که هزینه این مسیر منفی را بپردازیم. اکنون شکست محسوسی در نظام آموزشی و نظام مهاجرتی ما دیده می شود.

 

کشور با کسری بودجه مواجه است. من نمی توانم زمان دقیق بروز مشکلات را به شما بگویم اما می توانم نسبت به وقوع آن ها در آینده به شما اطمینان دهم. برنامه بیمه خدمات درمانی همگانی دولت "اوباما" (اوباماکر) در اجرا شکست خورده است."

با این حال نامزد پیشین حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عملکرد "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در مورد مذاکرات هسته ای با ایران را "شگفت انگیز" خوانده است و در این مورد افزوده است "احتمالا شگفت انگیزترین موضوع مشاهده فعالیت های سناتور "کری" بوده باشد. او به سختی و با جدیت کار می کند و واقعا در شرایط دشواری در حال انجام فعالیت است.

 

من امیدوارم او در کارش موفق باشد. من باور دارم که به طور بسیار جدی در تلاش است تا پیشرفت بسیار مثبتی حاصل شود. تلاش های او ستودنی است و به احترامش کلاه از سر بر می دارم. با این حال، من می دانم همانگونه که "نتانیاهو" نیز پبش تر گفته بود عدم رسیدن به توافق بهتر از یک توافق بد است و در نتیجه ما منتظر خواهیم ماند تا ببینیم نتیجه توافق ها چه خواهند بود."

"رامنی" در پایان مصاحبه از علاقه خود به "جب بوش" فرزند "جورج دبلیو بوش" رییس جمهوری پیشین امریکا  برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نماینده حزب جمهوریخواه گفت و در این باره افزود "می توانم بگویم که فکر می کند نامزدی "جب بوش" در انتخابات آینده هوشمندانه خواهد بود.

 

من عاشق آن هستم که ببینم او در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است. این موضوع صرفا به دلیل نسبت خانوادگی او نیست بلکه در حوزه فرمانداری نیز فردی موفق و تحصیلکرده بوده است و همین طور موفق شده بود تا آرای وسیع اسپانیایی تبارها را به سوی خود جلب کند."
اخبارسیاست خارجی - تدبیر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------