آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

تاکید ایران بر تعیین فهرست گروه‌های تروریستی در سوریه بر مبنای کمیته منبعث از نشست نیویورک



اخبار,اخبار  سیاست  خارجی  , بحران  سوریه

امیرعبداللهیان با اشاره به لزوم تعیین فهرست گروه‌های تروریستی بدون تقسیم به خوب و بد و بر مبنای کمیته منبعث از نشست نیویورک، بر ضرورت برخورد واقع بینانه در پیگیری همزمان مبارزه با تروریسم و روند سیاسی در سوریه تاکید کرد.

 در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان و «استفان دی میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، آخرین تحولات و وضعیت گفت‌وگوهای بین‌المللی سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

در این تماس، امیرعبداللهیان ضمن اشاره به لزوم تعیین فهرست گروه‌های تروریستی بدون تقسیم تروریسم به خوب و بد و بر مبنای کمیته فرعی منبعث از نشست نیویورک، بر ضرورت برخورد واقع بینانه جامعه بین‌المللی در پیگیری همزمان مبارزه با تروریسم و روند سیاسی در سوریه تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: بحران سوریه صرفاً در گرو احترام به حاکمیت، استقلال، وحدت ملی و تمامیت ارضی سوریه، احترام به اراده مردم سوریه بر مبنای گفت‌وگوهای طرف‌های سوری بین معارضه معتقد به راهکار سیاسی و حکومت است و از این رو جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد گفت‌وگوهای ملی باید با محوریت سازمان ملل متحد باشد.

دی میستورا از حضور و نقش سازنده و موثر ایران در نشست‌های وین و نیویورک در مورد سوریه تشکر کرد و اظهار داشت: نسبت به ابتکار سازمان ملل برای گردهم آوری و توافق کشورهای تاثیرگذار بر روند سیاسی خوش بین است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه افزود: احترام به نظر مردم سوریه و حفظ تمامیت و یکپارچگی سرزمین این کشور جزو اصول و مبانی سازمان ملل می‌باشد و با توجه به مشارکت تمامی کشورهای موثر در سوریه در نشست‌های اخیر در وین و نیویورک، اظهار امیدواری کرد تا گفت‌وگوهای سوری ـ سوری تا پایان ماه میلادی جاری برگزار شود.

قرار است نماینده ویژه دبیرکل قبل از این نشست به منطقه و از جمله تهران سفر کند.

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------