آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

جزئیات خواسته های قانونگذاران امریکایی برای وضع تحریم های دوباره علیه ایران



اخبار,اخبار سیاست  خارجی  ,موشک های بالستیک

انتظار می رود روز چهارشنبه بررسی طرح تحریم موشکی ایران در دستور کار قرار گیرد. بسیاری از نمایندگان دموکرات حامی برجام اکنون موافق طرح تحریم ها شده اند.

  نمایندگان دموکرات کنگره امریکا فشار بر دولت اوباما برای درخواست پاسخگویی ایران درباره آزمایش های مرتبط با موشک های بالستیک را افزایش داده اند.


 روزنامه امریکایی "وال استریت ژورنال" اشاره می کند که هم نمایندگان موافق و هم نمایندگان مخالف توافق هسته ای با ایران باور دارند که امریکا برای حفظ اعتبار و جایگاه خود باید در قبال ازمایش های موشکی اخیر ایران علیه آن کشور تحریم هایی را وضع نماید. این روزنامه می نویسد:"دولت اوباما اواخر ماه دسامبر گذشته به قانونگذاران امریکایی خبر داده بود که برای وضع مجازات های مالی تازه  علیه شرکت ها و افرادی که به گمان دولت امریکا در برنامه موشکی ایران مشارکت دارند برنامه ریزی کرده است. دولت اوباما پس از آن موضع متفاوتی را اتحاذ کرد و اظهار نمود که نیازمند زمان بیش تری برای بررسی تحریم ها و اعمال آن هاست".

وال استریت ژورنال اشاره می کند که تاخیر بیش از اندازه صورت گرفته از سوی اوباما سبب شد تا نمایندگان دموکرات بخصوص آن ها که از سوی کمک کنندگان یهودی کمک می گیرند و نزدیک به آنان هستند خود را در موقعیتی نامناسب احساس کنند. این روزنامه می افزاید:"بسیاری از قانونگذارانی که تابستان اخیر بر سر توافق هسته ای نظر موافق داده بودند و برخلاف خواست اسرائیلی ها عمل کردند اکتون می گویند که درباره درخواست وضع تحریم علیه ایران مصمم و جدی هستند. 

 این نشریه امریکایی اشاره می کند که "جروالد ندلر" نماینده امریکایی از "نیویورک" که از توفاق هسته ای حمایت کرده بود روز جمعه اظهار کرد که ایران بسیار بی ثبات است بسیار مهاجم است و رفتار بسیار بدی دارد و ما باید آن کشور را را متوقف کنیم".

این روزنامه در ادامه اشاره می کند که انتظار می رود روز چهارشنبه نمایندگان امریکایی درباره تصمیم های دولت اوباما درباره رفع تحریم ها پس از توافق هسته ای تصمیم گیری کنند و احتمال ان می رود که آنان با لغو تحریم های مرتبط با برنامه های موشکی اقدامی انجام ندهند. بسیاری از دموکرات ها روز جمعه گفته اند که آنان این طرح را مورد بازنگر قرار خواهند داد.

 "مایک پومپئو" نماینده جمهوریخواه از کانزاس می گوید:"من امیدوارم که دموکرات هایی نیز که پیش از توافق هسته ای رییس جمهوری با ایران حمایت کردند این موضوع را برسمیت بشناسند که ما (امریکا) تحت این قرارداد و مفاد ان در شرایط بدی قرار گرفته اند".

وال استریت ژورنال اشاره می کند که هفته گذشته گروهی متشکل از هفت نماینده کنگره امریکا از جمله "دبی وازرمن شولتز" رییس کمیته ملی حزب دموکرات از فلوریدا با ارسال نامه ای برای اوباما از او خواست تا ایران را به دلیل ازمایش های موشکی تحریم کند. او در این باره گفته است:"امریکا بدلیل انفعال پیام نادرستی را پس از توافق هسته ای به جامعه بین المللی منتقل کرده است".

وال استریت ژورنال اشاره می کند که طرحی که طبق آن رییس جمهوری امریکا راحت تر می تواند تحریم ها را علیه کسانی که از ایران موشک بالستیک می خرند یا به آن می فروشند اعمال کند. در مقابل چندین نماینده دموکرات نیز مخالف این طرح هستند و می گوید که باید احتیاط کرد که این طرح مفید باشد از جمله "جیم مک گاورن" نماینده  امریکایی که علیه طرح رای داده است.


 اخبار سیاست  خارجی  - خرداد  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------