آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ظریف: اگر مقاومت ملت ایران نبود مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نمی‌رسید



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای سیاست  خارجی ,محمد جواد ظریف

وزیر امور خارجه که در سیدنی استرالیا به سر می‌برد در آخرین برنامه سفر آسیائی خود عصر امروز به وقت استرالیا با جمعی از ایرانیان مقیم ایالت های مختلف این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار نخست چند تن از ایرانیان به طرح نظرات خود در خصوص مسائل مورد اهتمام ایرانیان مقیم استرالیا پرداختند و سپس دکتر ظریف سخنان خود را ارائه کرد.

محمد جواد ظریف در این سخنان ضمن تبریک پیشاپیش سال نو شمسی گفت: تحریم های مربوط به تحصیل ایرانیان در خارج از کشور، جزء آخرین تحریم هائی بود که طرف مقابل در مذاکرات رفع آن را پذیرفت. این نشان می دهد که آنها بیش از آنکه از توانائی هسته‌ای ما نگران باشند از افزایش توانایی های علمی مردم ایران نگران هستند.

ظریف افزود: وجود تنوع در جامعه ایران و در میان ایرانیان امری طبیعی و نعمتی بزرگ است که می بایست قدر آن را دانست و از آن برای منافع کشور استفاده کرد. مردم ایران با تحمل مشکلات بسیار، بزرگواری و عدم تسلیم خود در برابر مشکلات را به همه جهانیان نشان دادند. به جرات می گویم اگر مقاومت ملت ایران نبود مذاکرات هسته ای به نتیجه نمی رسید.

ظریف گفت: افتخار ما خدمت به ایران و ایرانیان است. آقای اوباما در سخنرانی سال گذشته خود در مرکز سابان گفت "اگر می توانستیم حتی یک پیچ و مهره برنامه اتمی ایران را نمی گذاشتیم بماند اما نمی توانیم". این اعتراف بسیار مهمی است که نتیجه ایستادگی ملت ایران است. به این ملت می بایست افتخار کرد و با تواضع به آنها خدمت کرد.

 

اخبار سیاست  خارجی  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------