آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

پنتاگون، فهرستی از چند چالش دریایی با کشورها از جمله ایران را منتشر کرد



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی, وزارت دفاع آمریکا

وزارت دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه فهرستی از چالش‌های دریایی این کشور با کشورهای دیگر از جمله ایران در سال 2015 را منتشر کرده است.

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه گزارش مربوط به چالش‌های نیروی دریایی این کشور در سال 2015 با کشورهای دیگر را منتشر کرده است.

پنتاگون در این گزارش که بازه زمانی 1 اکتبر سال 2014 تا 30 دسامبر 2015 را شامل می‌شود فهرستی از عملیات موسوم به آزادی دریانوردی در 13 کشور از جمله ایران فراهم کرده است.
گزارش 2 صفحه‌ای وزارت دفاع آمریکا مدعی است این عملیات‌ها در راستای حفاظت از «حقوق، آزادی‌ها و استفاده قانونی» آمریکا از حریم هوایی و دریایی این کشور انجام شده‌اند.

مطابق سند یاد شده پنتاگون درباره ایران این عملیات را انجام داده است : «محدودیت در حق عبور تزانزیتی از تنگه هرمز به کشورهای عضو "کنوانسیون ملل متحد در مورد حقوق دریاها"؛ ممنوعیت در فعالیت‌ها و اعمال نظامی برون‌مرزی در "منطقه انحصاری اقتصادی".»

وزارت دفاع آمریکا، علاوه بر ایران برای کشورهای چین، هند، اندونزی، لیبی، مالزی، مالدیو، عمان، فیلیپین و ویتنام هم اقدام به انجام عملیات مشابه کرده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا بیشترین موارد عملیات موسوم به «عملیات آزادی ناوبری» را علیه چین انجام داده است. واشنگتن حاکمیت پکن بر مناطق مورد مناقشه دریای جنوبی چین به رسمیت نمی‌شناسد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------