آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ایرانی ها می خواهند پارس بزرگ را در قلب جهان عرب برپا کنند / سئوال مقام آمریکایی: ایرانِ 80 میلیونی چطور بر یک میلیارد عرب پیروز شد؟



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی,انتخابات در آمریکا

گفتگوی سرکیس النعوم با مقام ارشد آمریکایی:
ایرانی ها می خواهند پارس بزرگ را در قلب جهان عرب برپا کنند / سئوال مقام آمریکایی: ایرانِ 80 میلیونی چطور بر یک میلیارد عرب پیروز شد؟

یک مقام ارشد أمريكايي كه در حوزه خاورمیانه فعال است، مي گويد: «در حال حاضر اتفاقات انتخابات در آمریکا مهم و نگران كننده است. ترامب از سوی حزب جمهوریخواه حذف نخواهد شد، چراکه كه چشم پوشي كردن از ميليون ها راي دهندگاني كه در انتخابات مقدماتي به او راي دادند، امكان پذير نيست.»

 سركيس النعوم در روزنامه النهار نوشت: یک مقام ارشد أمريكايي كه در حوزه خاورمیانه فعال است، مي گويد: «در حال حاضر اتفاقات انتخابات در آمریکا مهم و نگران كننده است. ترامب از سوی حزب جمهوریخواه حذف نخواهد شد، چراکه كه چشم پوشي كردن از ميليون ها راي دهندگاني كه در انتخابات مقدماتي به او راي دادند، امكان پذير نيست.»

به گزارش  انتخاب ؛ این مقام ارشد آمریکایی سپس در مورد ايران صحبت كرد و گفت: ايران زرنگ و باهوش است، زيرا توانسته است بين چيزي كه در واقع آن را ندارد، يعني انرژي هسته اي پيشرفته(چيزي كه اسرائيل و آمریکا و سرویس های اطلاعاتی شان از آن آگاهند) و بين چيزهايي كه براي خود مهم است مانند لغو تحريم ها و بازگشت به جامعه بين الملل و غير آن معامله كند.

مقام آمريكايي از سركيس النعوم مي پرسد: «طرح ایران چیست؟» النعوم در پاسخ می گويد: از نظر اكثريت در جهان عرب و اسلام، دو پروژه ايراني، يكي ملي و ديگري شيعی دارد كه هدف از آن دو، برپايي مجدد پارس بزرگ است.

مقام آمريكايي مي پرسد: "شواهد این موضوع چيست؟" النعوم پاسخ مي دهد: هر پروژه ای بايد طرح عملياتي داشته باشد. اين پروژه اجرا شد و نزيك بود انجام شود. اگر برخی رخدادها كه بعدا در مورد آن صحبت خواهيم كرد اتفاق نمي افتاد. مقتضاي طرح اجرايي ایران شامل كنترل عراق، سوريه، لبنان و نهایتا تبديل ايران به يك ابر قدرت با نفوذ در قلب جهان عرب و خاورميانه، بلكه بر شرق مديترانه و در مرز اسرائيل و در عراق (به غير از كردها كه متحدان ايران هستند و يا بهتر است بگويم رابطه خوبي با آن دارند،) بود.

مقام آمريكايي مي گويد: "اما جهان اسلام عمدتا سني مذهب هستند. 85درصد از مسلمان هاي جهان از اهل تسنن هستند. چگونه كشوري شيعي مثل ايران، كه مردم آن كمي بيش از 80ميليون و يا 90 ميليون هستند در برابر يك ميليارد و 400 ميليون عرب، آن موفقيت هايي را كه ذكر كردين بدست می آورد؟"

النعوم پاسخ مي دهد: ايران پرچم فلسطين را بالا برد. اعراب در بازگرداندن فلسطين از اسرائيل شكست خوردند. و همینطور در جلوگيري از اشغال مابقي آن و بازگرداندن آن ها ناكام ماندند. در سال 1979 هنگامي كه مردم ایران به رهبری امام خميني انقلاب کردند، ديپلمات هاي اسرائيل از تهران اخراج شدند و مقر سفارت مصادره شد و به ياسر عرفات، بزرگترين رهبر فلسطيني تحويل داده شد.

وی افزود: ايران با اين اقدام، حامیان بسیاری بدست آورد."حزب الله" لبنان شكوه و عظمت این کشور را باز گرداند و توانست اسرائيل را دوبار شكست داد. اولين بار در سال 2000 زماني كه این رژیم را وادار به عقب نشيني از خاک لبنان کرد و دوم در سال 2006 زماني كه  با پايداري در مقابل ارتش و سلاح هاي اسرائيل به مدت 33 روز، مانع دستيابي این رژیم به اهداف جنگ علیه لبنان شد. بعلاوه، ايران اتحاد و همكاري با "حماس" فلسطين و سپس با "جهاد" برقرار كرد. اين چنين، تهران توانست تاييد و حمايت مسلماناني كه "ملي گرايان" با شكست هاي پياپي در برابر اسرائيل آن ها را نااميد كرده بودند را جلب کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------