آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

معاون اشتاین‌مایر در تهران به ملاقات چه کسانی رفت؟



مارکوس ادرر، معاون فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان، روز پر ملاقاتی را پشت سر گذاشت.

به گزارش  ایرنا ، ماركوس ادرر، معاون فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان دیروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریكای وزیر خارجه و علی اکبر ولایتی رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به رایزنیهای مستمر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی بین مقامات دو کشور ایران و آلمان خواستار فراهم ساختن تسهیلات مناسب برای ارتقای مبادلات رو به رشد اقتصادی تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور گردید.

دکتر ظریف آلمان را یکی از بازیگران مهم و فعال صحنه تحولات منطقه ای و بین المللی توصیف کرد و افزود آلمان برخلاف برخی از بازیگران اروپایی وغربی نسبت به واقعیتهای موجود در منطقه، نگاه منفی ندارد و این فاکتور مهمی است برای بازیگران فرامنطقه ای به شمار می رود که به دنبال رویکردهای صلح امیز و آرامش بخش برای برون رفت از بحرانهای منطقه می باشد.

مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریكای وزیر خارجه نیز در دیدار با «ماركوس ادرر» افزود: اجرای تعهدات ایران در گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تأیید قرار گرفته است.

معاون وزیر امور خارجه كشورمان در این دیدار ضمن اشاره به سابقه طولانی روابط ایران و آلمان، از تقویت رایزنی‌ها بین مقامات دو كشور در سطوح مختلف استقبال كرد.

معاون اروپا و آمریكای وزیر امور خارجه با اشاره به اجرای كامل تعهدات ایران در چارچوب برجام خواستار جدیت طرف‌های مقابل در اجرای تعهدات مرتبط با برجام به ویژه در زمینه امور مالی و بانكی شد.

«ماركوس ادرر» معاون وزیر خارجه آلمان هم ضمن تأكید بر توسعه ابعاد مختلف مناسبات منجمله در حوزه اقتصادی، به تمایل شركت‌های آلمانی برای تقویت ارتباطات و سرمایه‌گذاری در ایران اشاره كرد.

وی توسعه همكاری در حوزه اقتصادی با ایران را یكی از اولویت‌های كشورش اعلام كرد.

ولایتی نیز پس از دیدار با معاون وزیر خارجه آلمان در جمع خبرنگاران با اشاره به موارد مطرح شده در دیدارش با طرف آلمانی، گفت: ما در رابطه با وضعیت سوریه، عراق، لبنان و یمن گفت‌وگو کردیم. علاوه بر این روابط دوجانبه نیز از جمله محورهایی بود که بین ما بررسی شد.

وی با اظهار خرسندی مثبت بودن افکار عمومی در ایران و آلمان برای گسترش همکاری‌های دوجانبه،‌ خاطرنشان کرد: افکار عمومی در دو کشور به نفع توسعه روابطمان است. همچنین رفت و آمدهای هیأت‌های اقتصادی نیز مورد تأیید طرفین بوده و گام‌های جدی‌تر و مثبت‌تری جهت تحقق اهداف مشترک برداشته شده است و ما به آینده روابط‌مان امیدواریم. در همین راستا همکاری دو کشور در مسائل منطقه‌ای نیز می‌تواند مثبت‌تر باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع مبارزه با تروریسم را از جمله موارد مورد توافق ایران و آلمان دانست و افزود: ما بر غیرنظامی بودن راه‌حل در سوریه اتفاق نظر داریم. همچنین دولت سوریه و مخالفانی که دست به سلاح نبرده‌اند را برای انجام گفت وگو و مذاکره تشویق می‌کنیم.

 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی,معاون اشتاین‌مایر

 

 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی,معاون اشتاین‌مایر

 

 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی,معاون اشتاین‌مایر

 

 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی,معاون اشتاین‌مایر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------