آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

فرماندار تگزاس: تحریم های ایران را بر نمی‌داریم، بیشتر می کنیم



 اخبارسیاست  خارجی  ,خبرهای  سیاست  خارجی,فرماندار تگزاس

فرماندار تگزاس: ما نه تنها تحریم های خود را لغو نمی کنیم؛ بلکه آنها را تقویت خواهیم کرد تا تضمین کنیم از دلارهای مالیات دهندگان در تگزاس برای کمک به ایران استفاده نخواهد شد.

فرماندار جمهوریخواه ایالت تگزاس آمریکا در نامه ای به باراک اوباما رییس جمهوری این کشور با انتقاد از توافق هسته ای با ایران، از لغو تحریم های ایران انتقاد کرد و گفت ایالت تگزاس نه تنها تحریم های ایران را لغو نخواهد کرد بلکه بر آنها خواهد افزود. 

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه اسراییلی جروزالم پست " گرگ آبوت " فرماندار تگزاس در این نامه سرگشاده دو صفحه ای که در وب سایت فرماندار ایالت منتشر شده ، آورده است : " این نامه در پاسخ به نامه دولت شما در تاریخ 8 آوریل 2016  در ارتباط با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) می‌باشد که به عنوان توافقنامه ایران، شناخته می‌شود. در آن نامه درخواست شده بود که تگزاس در تحریم‌های اقتصادی برضد ایران تجدید نظر کند. "

او در ادامه افزوده است : " از آنجایی که دولت شما(دولت باراک اوباما)  به صورتی بی محابا و یکجانبه تحریم های حیاتی علیه ایران را لغو کرده است، من از مجلس قانون گذاری تگزاس می خواهم تحریم هایی را که در تگزاس به قوت خود باقیست، تشدید کند. "

فرماندار تگزاس که در پاسخ به نامه روز هشتم آوریل "استفان مال" مسئول اجرای توافق برجام در وزارت امور خارجه آمریکا خطاب به فرمانداران آمریکا ، نامه نوشته است در ادامه  توافق هسته ای با ایران را مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرده مخالف این توافق است چون به گفته او : این توافق باعث تضعیف امنیت ملی آمریکا و همپیمانان راهبردی آن در جهان و به طور خاص اسرائیل یعنی مهم‌ترین همپیمان آمریکا در خاورمیانه می‌شود.

فرماندار تگزاس لغو تحریم های ایران را مورد انتقاد قرار داده و مدعی شده است: "توافق  با کشوری که همیشه شعار" مرگ بر آمریکا " سر می دهد و سیاست‌های یهودی ستیزانه دنبال می کند ، کوته بینانه است و واقعیت‌های ژئوپولتیکی را نادیده می‌گیرد."

گرگ آبوت ، حکومت ایران را به نقض مکرر شروط توافق هسته ای از طریق انجام آزمایش های موشکی  متهم کرده و انتظار پای بندی ایران به این توافق را "کوته بینی" دانسته است. 

او در ادامه آورده است : با توجه به همه معایب موجود در توافق ایران، تگزاس قاطعانه به حفظ تحریم ها علیه ایران پایبند است. بر اساس قانون ممنوعیت سرمایه گذاری تگزاس در ایران، شرکت های این ایالت از سرمایه گذاری در ایران یا نهادهایی که با ایران مراودات تجاری انجام می دهند، منع می شوند. اما تگزاس می تواند اقدامات بیشتری انجام دهد و خواهد داد."

گرگ آبوت در ادامه سه راه برای افزایش تحریم های ایران در ایالت تگزاس پیشنهاد داده و نوشته است : "همان گونه که تقریبا آگاهید، من در نشستی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کردم که در تلاش برای تصویب قانونی هستم که سبب تقویت تحریم های موجود در تگزاس علیه ایران می شود. این اقدام را می توان به روش های زیر انجام داد:

- ممنوعیت نهادهای دولتی محلی در ایالت تگزاس از انجام مراودات تجاری با ایران
- الزام همه شرکت های دولتی تگزاس به پایبندی به سیاست سلب سرمایه گذاری
- مسدود کردن راه های فرار موجود در قانون فعلی سلب سرمایه گذاری در ایالت تگزاس."

او در خاتمه افزوده است : " من به عنوان یکی از حامیان قاطع اسرائیل، هر چه در توان دارم برای مخالفت با این توافق گمراه کننده با ایران انجام خواهم داد. در همین راستا، ما نه تنها تحریم های خود را لغو نمی کنیم؛ بلکه آنها را تقویت خواهیم کرد تا تضمین کنیم از دلارهای مالیات دهندگان در تگزاس برای کمک به ایران استفاده نخواهد شد."

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------