آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

دیدار ظریف با وزیر امور خارجه لهستان



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای سیاست  خارجی,وزیر امور خارجه

وزیر امور خارجه کشورمان در آغاز سفر خود به چهار کشور لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی، عصر یکشنبه وارد ورشو پایتخت لهستان شد و در اولین برنامه کاری خود با واشچیکوفسکی وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، این دیدار نخست با گفت‌وگوهای خصوصی دو وزیر خارجه در خصوص روابط و همکاری‌های دو کشور آغاز و سپس ظریف و همتای لهستانی یادداشت تفاهم رایزنی‌های سیاسی دوره‌ای وزرای امور خارجه را در حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی امضاء کردند و در سخنانی کوتاه از سوابق تاریخی همکاری‌های دو ملت و ظرفیت‌های فعلی گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی سخن گفتند.

سپس گفت‌وگوهای دو وزیر خارجه در حضور هیات‌های همراه و با ضیافت شام رسمی ادامه یافت.

در این گفت‌وگوها در خصوص حوزه‌های مختلف همکاری اقتصادی ایران و لهستان از جمله در زمینه انرژی و روابط بانکی و مسائل بین‌المللی مورد اهتمام طرفین مانند بحران‌های منطقه غرب آسیا و راه‌های حل آن و همچنین بحران مهاجرت بحث و تبادل نظر شد.

ظریف و هیات همراه دوشنبه صبح تا عصر به دیدارها و برنامه‌های کاری خود در لهستان ادامه می‌دهند و سپس ورشو را به مقصد هلسینکی پایتخت فنلاند ترک خواهند کرد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------