آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

حسین امیر عبداللهیان: سیاست ما همواره بر حفظ اصول همسایگی است



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای سیاست خارجی , امیر عبداللهیان

مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه ژاپن با معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه و یمن گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه ژاپن با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در کمک به صلح و ثبات منطقه بر لزوم رایزنی و مشورت با کشورمان تاکید کرد.

 وی در این ملاقات، راهکارهای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق بحرانی در سوریه و حمایت کشورمان از این اقدامات را مورد بررسی قرار داد.

حسین امیر عبداللهیان معاون عربی وآفریقای وزارت خارجه نیز با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه، اظهار داشت: مناقشات منطقه‌ای به ویژه بحران در سوریه و یمن، راهکار نظامی نداشته و تنها گزینه تقویت صلح و ثبات در این دو کشور و منطقه، رجوع به عقلانیت و راه حل‌های سیاسی می‌باشد.

 وی روابط ایران با کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس را مبتنی بر پیوندهای تاریخی و فرهنگی دانست و گفت: سیاست ما همواره بر حفظ اصول همسایگی و ارتقای هرچه بیشتر مناسبات با این کشورها، استوار بوده است.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------