آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

وزیر خزانه‌داری آمریکا: آمریکا برای اعمال تحریم علیه ایران به ایفای نقش رهبری در جهان نیاز دارد



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی, وزارت خزانه‌داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که این کشور برای اعمال تحریم علیه ایران به ایفای نقش رهبری در جهان نیاز دارد.

به گزارش  تسنیم، وزیر خزانه داری آمریکا با اشاره به ضرورت  بقای انگلیس در  اتحادیه اروپا  تصریح کرد موقعیت رهبری آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه کشورهایی همانند ایران ، روسیه و کره شمالی لازم است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان،  جک لو در گفتگوی اختصاصی با این شبکه گفت: «مطالب زیادی درباره همه پرسی خروج یا ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا مطرح است. به نظر من ، کاملا روشن است که باقیماندن انگلیس در اتحادیه اروپا به نفع انگلیس، اروپا و اقتصاد جهانی و ثبات ژئوپلیتیک انگلیس است. اگر مردم انگلیس در همه پرسی پیش روی به غیر از این رای بدهند، آثار سوء اقتصادی آن متوجه انگلیس خواهد شد. باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هم در جهت منافع اقتصادی و هم منافع امنیتی انگلیس و اروپا و اقتصاد جهانی است. البته خود مردم انگلیس باید در این خصوص تصمیم گیری کنند.»

وی در ادامه افزود:« ایالات متحده نقش رهبری را در جهان ایفا می کند. وقتی ایالات متحده از ایفای چنین نقشی عقب نشینی می کند، به ضرر آمریکا تمام می شود. ایالات متحده باید همچنان به ایفای این نقش ادامه بدهد. وقتی آمریکا در جهان به ترویج ارزش‌های خودش می پردازد به نفع آمریکا تمام می شود. وقتی آمریکا می خواهد تحریم‌هایی علیه کشورهایی از قبیل ایران و روسیه و کره شمالی اعمال کند، آمریکا به داشتن چنین نقش رهبری نیاز دارد. پس می بینیم که نقش رهبری آمریکا در نهادهایی از قبیل بانک جهانی یا صندوق بین المللی پول، فقط مسئله‌ای اقتصادی نیست بلکه به نقش آمریکا در جهان و رهبری آن در جهان مربوط می شود.»

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------