آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

برکناری احتمالی در ارتش امریکا پس از ناکامی در برابر ایران در خلیج فارس



نشریه "فارین پالسی" اشاره می کند که احتمالا برخی از افسران ایالات متحده در نیروی دریایی آن کشور به دلیل اشتباهات گسترده در خلیج فارس می توانند از مشاغل خود برکنار شوند.

 به گزارش  خرداد ؛ این نشریه با اشاره به تحیقیات نظامی اخیر انجام شده درباره اشتباهات فاحش افسران نیروی دریایی امریکا در خلیج فارس می نویسد:"به نظر می رسد آنان در مقابل ایران ضعیف عمل کرده اند. از جمله این موارد می توان به ماموریت نافرجام اخیر که دو قایق امریکایی به طور سهوی وارد آبهای ایران شدند را مورد اشاره قرار داد این یک اشتباه شرم آور برای واشنگتن و یک برد تبلیغاتی گسترده برای ایران بود. این شکستی برای سیاست خارجی امریکا بود.

 

براساس ارزیابی های تحقیقات پنج ماهه فرماندهان نیروی دریایی در حال بررسی مجازات بالقوه نه نفر در ارتباط با این پرونده هستند. مقام های نیروی دریایی امریکا به فارین پالسی این موضوع را اطلاع داده اند. در این میان شش نفر از این نه نفر از افسران و نه از پرسنل پایین رده بوده اند. یکی از آن ها کاپیتان "کایلی موسس" است که وظیفه نظارت بر فعالیت بیش از هزار پرسنل را در خلیج فارس برعهده داشته است.

"

  این نشریه در ادامه می افزاید:"مایک کافکا سخنگوی فرمانده نیروی دریایی امریکا از اظهار نظر بیش تر در این باره خودداری کرده و گفته است که بررسی های کامل انجام شده و دستورات مناسب برای قضاوت و اجرا صادر شده اند.

فارین پالسی اشاره می کند که حادثه بازداشت ملوانان نیروی نظامی امریکا در تاریخ 12 ژانویه گذشته روی داد در حالی که آنان گفته بودند به طور اشتباهی از یک آبراهه مهم و استراتژیک عبور کرده اند.

 این نشریه می افزاید:"این موضوع می توانست باعث ایجاد جرقه تنش جدیدی میان تهران واشنگتن در زمان توافق هسته ای شود. در پایان این بحران به طور مسالمت آمیز هر چند با هزینه هایی برای روابط عمومی کاخ سفید حل و فصل شد. عدم نظارت دقیق بر افسران و آموزش اشتباهی اعضای خدمه قایق ها از جمله موارد بررسی ها در تحقیقات اخیر هستند.

این نشریه در ادامه می افزاید:"ملوانان از کویت به راه افتاده بودند و قصد رفتن به بحرین را داشتند. اما آنان تجربه ای در خلیح فارس نداشتنند هم چنین آنان تجربه چنین سفر بلندی را نداشته اند. پس از ورود اشتباهی به آبهای سرزمینی ایران دو گشت سپاه وارد عمل شدند و آنان را بازداشت کردند. ایران فیلمی ده دقیقه ای از آنان را منتشر کرد که دست هایدشان بر روی سرشان بود و بر روی زمین نشانده شده بودند. وزیر امور خارجه جام کری نیز از انتشار ملوانان سراسیمه شد و با ظریف همتای ایرانی اش تماس گرفت از قانونگذاران جمهوریخواه امریکایی خواستار توضیحات بیش تری در این این باره از سوی دولت شدند. سناتور مک کین حتی تهدید به احضار ملوانان درگیر به سنا کرد و عدم احضار آنان را مشروط به همکاری کاخ سفید و پنتاگون در بررسی رویداد رخ داده دانست".

 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی,افسران نیروی دریایی امریکا یکی از مقام های نیروی دریایی امریکا به شرط ناشناس ماندن به
این نشریه در ادامه اشاره می کند که ایران از این حادثه حداکثر بهره تبلیغاتی را برد و ساعات و روزهای پس از آزادی ملوانان نیز  فیلم هایی از رسانه های دولتی ایران منتشر شد. این نشریه در پایان اشاره کرده است که "اریک راش" یک افسر امریکایی در جریان این حادثه به دلیل اشتباه روی داده مجازات شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------