آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

نتانیاهو:نگران پس از اتمام توافق هسته‌ای هستیم



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی,نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به خبرنگاران نظامی درباره‌ی وضعیت هسته‌ای ایران گفت برنامه هسته‌ای ایران از بین نرفته است و با نابودی فاصله زیادی دارد.

به گزارش  ایسنا ، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسراییل روز دوشنبه گفت: اسراییل و قدرت‌های عربی در خاورمیانه درباره‌ی این که ایران چه اقداماتی را با پایان یافتن زمان توافق هسته‌ای انجام خواهد داد، نگرانی عمیق و مشترکی دارند.
 
او اضافه کرد: اسراییل و کشورهای عربی همه نگران هستند که پس از 12 سال و زمانی که ایران قادر خواهد بود تا به اندازه‌ای که می‌خواهد اورانیوم غنی کند چه اتفاقی رخ خواهد داد.
 
نتانیاهو در جمع خبرنگاران گفت: مشکل اینجاست که اگر ایران توافق هسته‌ای را نقض نکند و به آن پایبند باشد، آینده چه چیزی را رقم خواهد زد.
 
وی با بیان این که اعتراضی به تمایل واشنگتن برای دادن مجوز به ایران برای غنی‌سازی ندارد اما به دادن این مجور بدون هیچ قید و شرطی معترض است، بار دیگر به اختلافات گذشته خود با کابینه اوباما درباره‌ی توافق هسته‌ای اشاره کرد.
 
نتانیاهو مدعی شد که ایران در طول این مدت دشمنی و تجاوز منطقه‌اش را علیه هم کشورهای عربی و هم اسراییل تغییر نداده است و گفت: توافق هسته‌ای نباید به زمان وابسته می‌بود بلکه باید بر اساس چگونگی رفتار ایران تنظیم می‌شد.
 
او که رژیم مطبوعش تنها دارنده سلاح هسته‌ای در خاورمیانه است در اظهاراتی خصمانه ادعا کرد که در صورتی که نیاز باشد اسراییل از تجهیز ایران به سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری خواهد کرد و اگر تلاش‌های اسراییل نبود ایران تا الان به سلاح‌های هسته‌ای دست یافته بود.
 
به گزارش ایسنا، این اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همواره اعلام کرده‌اند که برنامه هسته‌ای ایران ماهیتی صلح آمیز دارد و ایران هرگز به دنبال کسب سلاح هسته‌ای نبوده است.
 
نتانیاهو در ادامه پروژه ایران‌هراسی‌اش اضافه کرد: ضمنا در ایران انتخاب یک محافظه‌کار تندرو برای هدایت مجلس خبرگان نشانه دیگری بود که ایران کماکان خبری بد برای امنیت خاورمیانه خواهد بود.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------