آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

چرا وزارت دفاع اسرائیل تندترین بیانیه خود را علیه برجام و اوباما صادر کرد؟



 اخبارسیاست  خار جی,خبرهای  سیاست  خار جی,  اوباما

در میانه تلاش اسرائیل برای توافق با امریکا به منظور کسب کمک نظامی وزارت دفاع اسرائیل بیانیه ای را منتشر کرده است که در آن اوباما را با چمبرلن و برجام را با توافق با نازی ها مقایسه کرده است.

  به  گزارش خرداد  ؛ سایت المانیتور با انتشار گزارشی به  توافق هسته ای اشاره کرده و از مقایسه بیانیه وزارت دفاع اسرائیل نوشته که در آن برجام را با توافق مونیخ با آلمان نازی در دوران زمامداری هیتلر مقایسه کرده بود. این سایت می نویسد:"این بیانیه در حالی منتشر می شود که جامعه اطلاعاتی اسرائیل معتقد است که توافق هسته ای شرایط را به شکل قابل توجهی تغییر داده است. رییس جمهوری امریکا نیز علیرغم مخالفت نتانیاهو اطرافیانش توافق هسته ای با ایران را امضا کرد. این در حالیست که وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه اخیر خود توفاق هسته ای را با قرارداد مونیخ مقایسه کرده است و مدعی شده که برجام نیز ممکن است به هولوکاستی بزرگ بیانجامد و آن را تهدیدی علیه اسرائیل قلمداد کرده است".

به گزارش خرداد، این سایت اشاره می کند که انتشار بیانیه مذکور برای بسیاری از مردم گیج کننده است و در این باره می نویسد:"انتشار این بیانیه در حساس ترین مرحله و زمان ممکن از مذاکرات میان اسرائیل و ایالات متحده درباره مسائل نظامی صورت می گیرد. این بیانیه در حالی منتشر می شود که یاکوف ناگل سرپرست اسرائیلی  شورای امنیت ملی و تیم همراه او اخیرا به واشنگتن سفر کردند تا به موافقت با دولت امریکا بر سر دریافت بسته های کمک نظامی دست یابند. آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه پیشین اسرائیل که مواضع تندی علیه ایران دارد وهمسو با نتانیاهو است اکنون وزیر دفاع است. وزارت دفاع اسرائیل در حالی بیانیه اخیر را منتشر کرده که پیش تر سابقه نداشته با چنین لحن تندی سخن بگوید. این بیانیه به شدت توهین آمیز و بی پرده است".

این سایت در ادامه می نویسد:"این بیانیه در  حالی منتشر می شود که موساد و بسیاری از چهره هیا امنیتی و نظامی اسرائیلی درباره توافق هسته یا نظر مثبتی داشته اند. مقام های ارتش اسرائیل و یگر مقام های ارشد وزارت دفاع اسرائیل  نسبت به بیانیه اخیر وزارتخانه حیرت زده شده ند. این موضوع در میان امریکایی ها نیز وجود دارد. از زمان انتصاب لیبرمن به عنوان وزیر دفاع او در تلاش است تا برتری موقعیت خود نسبت به سایرین را اثبات کند. او در مه ژوئن گفت که سفر مثبتی به امریکا داشته و پیامی اشتی جویانه را منتقل کرده و درباره همکاری میان اسرائیل و اریکا سخن گفته است. با این حال، رویه کنونی او چیز دیگری را نشان می دهد. واقعا اینجا چه خبر است؟"

این سایت در ادامه اشاره می کند که واکنش رسانه ها به بیانیه وزارت دفاع اسرائیل تند بوده است و دراین باره می نویسد:"همگی ابراز شگفتی کرده اند و می گویند که این بیانیه به ضرر روابط اسرائیل و امریکا خواهد بود.

این سایت در ادامه به نقل از یک منبع ناشناس نوشته است:"نتانیاهو و لیبرمن برای مصلحت اندیشی سیاسی علیه اوباما موضع گیری کرده اند تا از این مسئله به عنوان بهانه ای به منظور استقرار امنیت در اسرائیل و مشروعیت بخشیدن به دیدگاه مخالف خود علیه برجام استفاده نمایند. این منبع ناشناس اشاره کرده که بسیاری از اعضای وزارت دفاع اسرائیل نسبت به جمله بندی بیانیه اخیر ابراز تاسف کرده اند".

این سایت اما اشاره می کند که آن منبع ناشناس گفته است  که هماهنگی میان اسرائیل و امریکا هنوز هم وجود دارد و پس ازعهده داری سمت وزارت دفاع توسط لیبرمن نیز تغییری در روابط میان امریکا و اسرائیل حاصل نشده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------