آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

مجازات تازه نظامیان امریکایی در رابطه بازداشت ملوانان در ایران



  اخباربین  الملل ,خبرهای  بین الملل, ملوانان امریکایی

روزنامه امریکایی "یو اس ای تودی" گزارش داده که تعداد افسران و نظامیان بیش تری در نیروی دریایی امریکا به دلیل درگیری های اخیر ایجاد شده میان ملوانان امریکایی و ایرانی در آبهای خلیج فارس بازداشت شده و بسیاری از آنان از کار تعلیق شده اند.

  این روزنامه می نویسد:"در ماه ژانویه گذشته حوادث در خلیج فارس سبب شد تا 10 ملوان بازداشت شوند و دو قایق نیز توسط نیروهای نظامی ایرانی ضبط شد. در این میان چهار افسر و دو داوطلب متهم مورد بازجویی قرار گرفته اند. از چهار افسر دو نفر آنان به عدم اطاعت از مافوق متهم شده اند. در بیانیه رسمی منتشر شده از سوی  نیروی دریایی امریکا آنان توبیخ و مجازات شده اند. هم چنین سومین افسران بازجویی شده نیز در این قضیه بیگناه شناخته شده اند. افسر چهارم نیز که نامش فاش نشده است در مراحل بازجویی قرار دارد و به گفته مقام های نظامی اکنون در وضعیت تعلیق از خدمت به سر می برد".

به گزارش خرداد، نیروی دریایی امریکا اعلام کرده که برای حفظ حریم خصوصی آنان از افشای نام شان خودداری می کند.

این روزنامه می نویسد:"تحقیق نیروی دریایی آمریکا در ماه ژوئن گذشته تکمیل شد و دریاسالار جان ریچاردسون مامور عملیات نیروی دریایی امریکا این موضوع را اعلام کرد. در ماه جولای نیروی دریایی امریکا دو افسر را به دلیل قصور در انجام وظایف و نافرمانی از دستور مافوق مجازات کرد دو مامور دون پایه تر نیز مشمول توبیخ شدند.

این روزنامه اشاره می کند که نتایج تحقیقات نشان داده اند که افسران و مامون دون پایه تر در برنامه ریزی ماموریت شکست خورده اند و عذرخواهی آنان از ایران  پس از بازداشت نیز نقض اصول نظامی نیروهای مسلح امریکا بوده است.

قرار بود این ملوانان نیروی دریایی امریکا از کویت به سوی بحرین حرکت کنند که به اشتباه وارد آبهای سرزمینی ایران شدند.  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------