آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

مخالفت اکثریت رای دهندگان آمریکایی با توافق هسته ای ایران



سه پنجم رای دهندگان آمریکایی که در این نظر سنجی شرکت کرده اند گفته اند دولت ایران از اجرای کامل مفاد برجام سر باز خواهد زد.

 بر اساس یک نظر سنجی جدید انجام شده از سوی دو پایگاه خبری در آمریکا ، اکثریت رای دهندگانی که برای انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور ثبت نام کرده اند، با توافق هسته ای ایران مخالف اند.

 

به گزارش عصر ایران این نظر سنجی به صورت مشترک از سوی دو پایگاه خبری " بریتبارت نیوز" و  "گریویس" و از میان 1690 رای دهنده ثبت نام کرده در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا انجام شده است.

 

در این نظرسنجی 39 درصد از پرسش شوندگان به طور قاطع با توافق هسته ای مخالفت کرده و تنها 23 درصد به طور قاطع از آن حمایت کرده اند.

 

از میان پرسش شوندگان 46 درصد با توافق هسته ای اعلام مخالفت و 42 درصد نیز موافقت کرده اند و 12 درصد نیز به گزینه نمی دانم رای داده اند.

 

همچنین بر اساس نتایج این نظر سنجی سه پنجم از رای دهندگان آمریکایی اعلام کرده اند که دولت ایران در اجرای توافق هسته ای تقلب خواهد کرد در حالی که 14 درصد گفته اند دولت ایران چنین کاری نخواهد کرد و 26 درصد نیز گفته اند در این باره مطمئن نیستند.

 

این نطرسنجی در تاریخ 3 اکتبر ( 3 روز پیش) انجام شده است و درصد خطای احتمالی یافته های آن  2.4 درصد اعلام شده است.

  اخبارسیاست  خارجی,خبرهای سیاست  خارجی,توافق هسته ای ایران

وب سایت محافظه کار "بریتبارت نیوز" که دیدگاهی نزدیک به جمهوریخواهان مخالف برجام دارد، با انتشار نتایج این نظر سنجی مدعی شده است با توجه به رد توافق صلح دولت کلمبیا با شورشیان فارک از سوی مردم این کشور در هفته گذشته ، اگر چنین فرصتی درباره توافق توافق هسته ای با ایران برای رای دهندگان آمریکایی نیز فراهم شود، اکثریت رای دهندگان آمریکایی این توافق را رد خواهند کرد.

 

توافق هسته ای با ایران به یکی از موضوعات مطرح در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری بین دو اردوگاه رقیب  اصلی تبدیل شده و در دو مناظره پیشین دو نامزد اصلی انتخابات (کلینتون و ترامپ ) و معاونانشان ( تیم کین و مایک پنس) یکی از موضوعات اصلی اختلافی در حوزه سیاست خارجی بوده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------