آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

آمریکا تحریم‌های ایران را تشدید می‌کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,استیون منوچین

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که وزارتخانه او در حال بررسی مجوزهای صادر شده به بوئینگ و ایرباس برای فروش هواپیما به ایران است.

 به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا  به قانونگذاران گفت: وزارت خزانه‌داری آمریکا برای افزایش فشار ضد ایران ، سوریه و کره شمالی از حربه افزایش تحریم‌ها استفاده خواهد کرد و از مجوزهایی که شرکت‌های بوئینگ و ایرباس برای فروش هواپیما به ایران نیاز دارد عقب‌نشینی می‌کند.

 

وی هم‌چنین اعلام کرد: وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال بررسی مجوزهای صادر شده به بوئینگ و ایرباس برای فروش هواپیما به ایران است.

 

منوچین توضیح بیشتری در مورد بررسی این مجوزها که به پایبندی ایران به توافقنامه سال 2015 با قدرتهای جهانی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای‌اش مربوط می‌شود، نداد.

 

­شرکت هواپیمایی ملی ایران (ایران ایر) قراردادهایی برای خرید 200 فروند هواپیمای مسافربری آمریکایی و اروپایی به ارزش کلی 35 میلیارد دلار امضا کرده است. قیمت رسمی این تعداد هواپیما 37 میلیارد دلار است اما چنین معاملات بزرگی معمولا با تخفیف‌های بزرگی همراه است. این قرارداد شامل 80 فروند هواپیمای مسافربری از بوئینگ، 100 فروند از رقیب اروپایی بوئینگ یعنی ایرباس و 20 فروند هواپیمای توربوپراپ از شرکت فرانسوی - ایتالیایی ای تی آر است. تمامی این هواپیماها برای فروش به ایران نیازمند مجوزهای صادراتی آمریکا هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------