دستگیری هکر نوجوان ۱۵ ساله



اخبار,اخبار حوادث,دستگیری

رئیس پلیس فتا خوزستان از دستگیری هکر نوجوان ۱۵ ساله خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: چندی پیش شخصی با مراجعه به پلیس فتا مراجعه اعلام کرد که پروفایل شبکه اجتماعی‌اش در اختیار شخصی ناشناس قرار گرفته و تصاویر شخصی و خصوصی وی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

 

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت و طی تحقیقات فنی و پلیسی متهم شناسایی و با دستور مقام قضایی دستگیر شد.

 

رئیس پلیس فتا خوزستان تصریح کرد: متهم که پسری 15 ساله بود پس از مشاهده تاريخ تولد و نام كاربران بر روي پروفايل‌هاي آنان، جهت ورود به حساب كاربريشان از این اطلاعات استفاده و به همين صورت به پروفایل 10 كاربر وارد شده و از مالكان آنها اخاذي کرده است.

 

سرهنگ حسنوند گفت: یکی از روش‌های احراز هویت و کنترل دسترسی در دنیای ارتباطی امروز استفاده از نام کاربر و رمز عبور است که باید در انتخاب.‌، حفظ و نگهداری آن ها کوشا باشیم

 

وی ادامه داد: در انتخاب رمز عبور باید از ترکیب کاراکترهای بزرگ و کوچک، اعداد و سمبل‌ها استفاده نمود تا به این ترتیب پیچیدگی رمز عبور ارتقا پیدا کند.

 

رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت:درج رمز عبور ساده به برانگیخته سازی حس کنجکاوی و در نهایت انجام عملی مجرمانه منجر می‌شود.

 

سرهنگ حسنوند اضافه کرد: انتخاب رمز عبور قابل حدس بزرگترین تهدید امنیتی در شبکه‌های اجتماعی است که متاسفانه این گونه رمزگذاری‌های ساده باعث نفوذ و تسهیل دسترسی به صفحه شخصی ما در شبکه‌های اجتماعی می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------