۵ کشته بر اثر سیل و صاعقه در مازندران/ امدادرسانی به ۱۴۰۰ نفر



اخبار,اخبار حوادث

رییس سازمان امداد و نجات از کشته شدن ۵ نفر بر اثر سیل و صاعقه در استان مازندران خبر داد و گفت: تاکنون به ۱۴۰۰ نفر امداد رسانی شده ‌است.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده در شمال کشور گفت: ٤ استان گلستان، گیلان، مازندران و خراسان شمالی و ٣٢شهرستان درگیر سیل و آب‌گرفتگی شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه به ١٤٠٠ نفر امداد رسانی شده ‌است، خاطرنشان کرد: تاکنون ١٠ نفر به نقاط امن منتقل شده‌اند و اسکان اضطراری برای ١٧٣ نفر در مساجد و پایگاه های امداد و نجات فراهم شده است. همچنین تخلیه آب از ٢٣١ واحد مسکونی صورت گرفته است.

 

رییس امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تاکنون نیز بر اثر این حادثه ٥ نفر در استان مازندران جان خود را از دست‌داده‌اند که دو نفر بر اثر اصابت صاعقه و سه نفر بر اثر سیل جان باخته‌اند.

 

سلیمی با بیان اینکه ٨٥ دستگاه پمپ موتور و لنجکش در این عملیات استفاده شده است، تصریح کرد: ١٠٣ تیم عملیاتی و ٤٨٠ نفر در این عملیات‌های امدادرسانی حضور داشته‌اند و امدادرسانی به مناطق سیل‌زده همچنان ادامه دارد.

 

آسیب جدی به ۲ اثر تاریخی مازندران در اثر بارش شدید باران

 مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: دو اثر با ارزش تاریخی، باغ موسوم به سی و سه هکتاری و باغ خیابان تاریخی معلم شهرستان رامسر در استان مازندران به شدت آسیب دید.

 

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران افزود: در بررسی اولیه در باغ سی و سه هکتاری، پل تاریخی ضلع جنوب شرقی باغ به میزان ۸۰ درصد تخریب و دیواره امتداد رودخانه ای آن تخریب شد.

 

وی ادامه داد:  همچنین بخش هایی از نظام کرتی و گونه های گیاهی، آسیب دیده و قسمت هایی از دیواره ضلع شمالی باغ فرو ریخته است. همچنین عناصر معماری دو ضلع شرق غرب و همچنین گونه های گیاهی و نظام کرتی باغ تاریخی خیابان معلم آسیب دید.

 

گفتنی است هر دو اثر تاریخی باغ موسوم به سی و سه هکتاری و باغ خیابان تاریخی معلم شهرستان رامسر استان مازندران در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------