رهایی از مجازات مرگ قاتل نوجوان



اخبار,اخبار حوادث,قاتل نوجوان

اخبار حوادث - رهایی از مجازات مرگ قاتل نوجوان

پسر نوجوانی که در قتل دوستش به قصاص نفس محکوم شده بود با بخشش بزرگ نجات یافت.

سوم آذرماه سال 87 مأموران کلانتری مهرشهر کرج هنگام گشتزنی در محدوده درمانگاه مهرگان با سه سرنشین موتورسیکلت که رفتارهای مرموزی داشتند برخورد کردند.
دقایقی نگذشته بود که مأموران کلانتری دیدند یکی از پسران موتورسوار خون‌آلود و بی‌هوش است.


جوان خون‌آلود با برانکارد به داخل درمانگاه انتقال یافت اما خیلی دیر شده بود و وی تسلیم مرگ شد.


بدین ترتیب دو نوجوان دیگر که «امیر» و «اصغر» نام دارند تحت بازجویی قرار گرفتند و پرده از راز یک جنایت هولناک برداشتند و گفتند ساعاتی پیش همراه «یوسف» به خانه دوستمان «وحید» 16 ساله رفتیم. پس از خوردن شام بین وحید و یوسف 27 ساله دعوا درگرفت و یوسف، وحید را به زمین کوبید، همزمان وحید از زمین بلند شد و با کارد میوه‌خوری که در کنارش بود سه ضربه به گردن یوسف زد، ما نیز بلافاصله یوسف را سوار موتورسیکلت کردیم تا به درمانگاه بیاوریم.


با اعترافات این دو نوجوان، بازپرس ویژه قتل دستور دستگیری عامل جنایت را صادر کرد و خیلی زود وحید دستگیر شد.


این پسر در بازجویی‌ها گفت: یوسف مرتب به من زورگویی می‌کرد. شب حادثه نیز در جمع دوستانمان نشسته بودیم که یوسف به من توهین و ناسزاگویی کرد و مرا به زمین کوبید. ناگهان خون جلوی چشمانم را گرفت و کارد میوه‌خوری که داخل بشقاب بود را برداشتم و سه ضربه به وی زدم. وقتی به خود آمدم فهمیدم که چه کرده‌ام، حالا نیز از کار خودم پشیمان هستم و تقاضای عفو و بخشش دارم.


پرونده این جنایت با صدور کیفرخواست به شعبه 80 دادگاه کیفری استان تهران مستقر در کرج ارسال و در آنجا وی به قصاص نفس محکوم شد. این حکم از سوی قضات شعبه 15 دیوانعالی کشور تأیید و برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای ناحیه 27 تهران ارسال شد. بنابر این گزارش، در حالی که این نوجوان در آستانه اعدام قرار گرفته بود با تلاش خیریه دانشجویی امام علی(ع) و گذشت خانواده قربانی از خونخواهی، وی از مجازات مرگ نجات یافت و به زندگی لبخندی دوباره زد.
 
اخبار حوادث - روزنامه ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------