کارمند شهرداری که قصد اخاذی یک ونیم میلیاردتومانی از هتلدار مشهدی را داشت دستگیر شد



اخبار حوادث - کارمند شهرداری که قصد اخاذی یک ونیم میلیاردتومانی از هتلدار مشهدی را داشت دستگیر شد

يکي از مديران ارشد شهرداري منطقه ۷ و رابط او که باهم نقشه دريافت حق حساب ميلياردي از يک مالک هتل را کشيده بودند با اطلاع به موقع مالک دستگير شدند.

عصمت پرست شهردار منطقه ۷ شهرداري مشهد گفت: مالک يک هتل بزرگ در مشهد پس از انجام مراحل دريافت پايانکار هتلش براي واريز مبلغ پايانکار به حساب شهرداري به مدير متخلف مراجعه کرد. مدير متخلف که از ابتداي روند ساخت و ساز هتل مذکور از طريق رابط خود در جريان تمکن مالي مالک قرار گرفته بود و نقشه دريافت حق حساب را در سر داشت به کارشکني در روند صدور پايانکار اين واحد تجاري اقدام کرد.

شهردار منطقه ۷ ادامه داد: مدير بازداشت شده که مي دانست مبلغ قانوني پايانکار اين هتل بزرگ حدود يک ميليارد و ۴۰۰ميليون تومان است، به دروغ مبلغ پايانکار را ۸ميليارد تومان به مالک اعلام و از طريق رابط خود به مالک اعلام کرد ما مبلغ پايانکار را کم مي کنيم و در قبال آن ۲۰درصد از مبلغ کل پايانکار را که حدود يک ميليارد و ۶۰۰ميليون تومان است دريافت مي کنيم.

عصمت پرست تصريح کرد: مالک که از اين سنگ اندازي ها خسته شده بود مدير حراست شهرداري مشهد را در جريان اين درخواست غيرقانوني قرار داد. در ادامه با دستور مدير حراست شهرداري مشهد گروهي از کارشناسان حراست شهرداري مشهد مامور بررسي صحت اين ادعا شدند.

کارشناسان حراست که در بررسي هاي مدارک پايانکار مدير هتل متوجه شدند هيچ گونه ايرادي که بتواند باعث جلوگيري از صدور پايانکار درخواستي شود وجود ندارد، پس از هماهنگي هاي قضايي و کسب دستور ويژه از قاضي شعبه ۷۰۱ بازپرسي مجتمع قضايي شهيد رجايي با همراهي ماموران اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي به محل تحويل مبلغ حق حساب رابط در خيابان آزادشهر مراجعه و طي يک عمليات پليسي متهم را در حالي دستگير کردند که يک چک تضميني به مبلغ يک ميليارد و ۵۰۰ميليون تومان را به همراه مبلغ ۵۰ميليون تومان وجه نقد از صاحب هتل دريافت کرده بود که پس از آن متهم به پليس آگاهي منتقل شد.

شهردار منطقه ۷ تصريح کرد: متهم که در مقابل مستندات موجود در پرونده راهي براي کتمان حقيقت نداشت ديگر همدست خود که يکي از مديران ارشد شهرداري منطقه بود را لو داد بدين ترتيب، ماموران اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي در يک فرصت مناسب متهم را در محل کارش دستگير و به مقر پليس منتقل کردند.

اخبار حوادث - روزنامه خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------