کلاهبرداری با وعده استخدام در پروژه‌های نفتی «قطر» (+عکس)



اخبار,اخبار حوادث,کلاهبرداری

 اخبار حوادث - کلاهبرداری با وعده استخدام در پروژه‌های نفتی «قطر»

مردی که با وعده استخدام متقاضیان در پروژه‌های نفتی کشور قطر دست به کلاهبرداری می‌زد، تحت‌تعقیب قرار گرفت.

فردی 27مرداد با مراجعه به دادسرای ناحیه30 تهران اعلام کرد، شخصی به نام «مجتبی رفیعی» با درج آگهی در روزنامه به‌منظور استخدام مهندس در پروژه‌ای نفتی در کشور قطر از او کلاهبرداری کرده است. مالباخته پس از ارجاع پرونده به اداره چهاردهم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: «شخصی ناشناس به نام مجتبی رفیعی با شماره تلفن همراه لندن در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی داده بود که برای پروژه‌ای نقتی در کشور قطر به دومهندس عمران نیاز دارند. او آدرس‌های پست‌الکترونیکی را نیز در آگهی نوشته بود تا متقاضیان رزومه‌کاری خود را ارسال کنند. من نیز رزومه‌ام را فرستادم. او بعد از چندروز با من تماس گرفت و گفت مرا برای فعالیت در پروژه انتخاب کرده است.

 

من نیز بدون فوت‌وقت راهی استانبول شدم و پس از ملاقات با مجتبی، ابتدا مبلغ 920دلار بابت خرید بلیت هواپیما و در مرحله دوم مبلغ 170دلار بابت حواله ارزی پنج‌هزاردلاری پرداخت کردم. روز سی‌ام‌جولای قرار بود برای دریافت ویزا به آنکارا برویم. این شخص از من خواست در فرودگاه منتظرش بمانم اما هرچه منتظر ماندم از او هیچ خبری نشد و پس از آن نیز دیگر جوابگوی تلفن‌های من نبود. پس از چندروز بلاتکلیفی و درحالی‌که تمامی پول‌هایم نیز طی این مدت خرج‌شده بودم، توانستم با کمک خانواده به کشور بازگردم.»


کارآگاهان بعد از شنیدن اظهارات مالباخته و انجام بررسی‌های لازم مطمئن شدند «مجتبی رفیعی»، هویت جعلی است. آنها در ادامه با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی هویت واقعی متهم به نام «آرش. چ» (متولد1351) شدند و آخرین نشانی موجود از او را در خیابان میرداماد یافتند اما وقتی به آنجا رفتند مطلع شدند «آرش» چندسال است که از این محل رفته و در حال حاضر خارج از کشور سکونت دارد.  سرهنگ محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی که دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: «در حال حاضر اقدامات و هماهنگی‌های لازم پلیسی - قضایی برای شناسایی و دستگیری این متهم در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفته است.» این مقام انتظامی در ادامه گفت: «با توجه به مشکلات فراوانی که برای مالباختگان پرونده در مدت حضورشان در خارج از کشور ایجاد شده و به منظور پیشگیری از وقوع کلاهبرداری‌های مشابه و همچنین برای شناسایی دیگر شکات و مالباختگان احتمالی که با این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، مجوز انتشار بدون‌پوشش تصویر متهم توسط مقام قضایی صادر شده است.

 

همچنین از شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند و اطلاعاتی در خصوص محل سکونت یا دیگر فعالیت‌های مجرمانه وی دارند، درخواست می‌شود اطلاعات خود را از طریق شماره تماس51055514 و 51055415 در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.»
 

اخبار حوادث - رونامه شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------