آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

هکر یکی از شرکت های خصوصی در اصفهان دستگیر شد



 فردی که با نفوذ به سیستم های رایانه ای یک شرکت خصوصی باعث بروز خسارات جبران ناپذیری بر داده های اطلاعاتی آن شده بود توسط کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرآنلاین، سرهنگ جهانگير كريمي ، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان به خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت :در پي شكايت مدير عامل يكي از شركت هاي خصوصي استان مبني بر اينكه به صورت غير مجاز به سيستم هاي رايانه اي آنها نفوذ و داده هاي اطلاعاتي آنها حذف شده و اين امر باعث به وجود آمدن خسارات زيادي به آن شركت گرديده ،موضوع در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وي افزود : بلافاصله با اعزام تيمي از كارشناسان اين پليس به آن شركت و بررسي هاي تخصصي لازم بر روي سامانه هاي رايانه اي مشخص شد فردي از خارج از سازمان توانسته به شبكه هاي آنها نفوذ و اطلاعات آنها را سرقت و دستكاري نمايد.

اين مقام مسئول عنوان داشت خاطر نشان كرد:سرانجام متهم اصلي اين پرونده كه از كارمندان اخراجي آن شركت بود ، شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه توسط مامورين پليس فتا دستگير شد كه پس از مواجه با مدارك و مستندات اين پليس به بزه انتسابي اقرار و عنوان داشت به دليل اينكه چندي قبل از اين شركت اخراج شده بود به انگيزه انتقام از مسئولان آن دست به اين كار زده است.

سرهنگ كريمي خاطر نشان كرد: توصيه پليس به همه سازمان ها، ادارات و شركت ها اين است كه به محض اخراج پرسنلي از سازمان كليه دسترسي ها و رمز هاي عبور وي را تغيير دهند، آنتي ويروس ها و ضد بد افزارهاي بروز شده و اصلي بر روي سيستم ها نصب كرده و از فايروال هاي قوي جهت جلوگيري از نفوذ هكرها استفاده نمايند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------