پلیس فتا: ارسال پیام درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال شگرد کلاهبرداران اینترنتی است



کلاهبرداری،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
پلیس فتا درخصوص ارسال پیام درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال هشدار داد.

به گزارش زومیت، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، نسبت‌به شیوه‌ی جدید کلاهبرداری اینترنتی هشدار داده است. او در تشریح این شیوه‌ی کلاهبرداری گفت: یکی از شگردهای مجرمین سایبری به جهت کلاهبرداری، دسترسی غیرمجاز به شبکه‌های اجتماعی دوستان و نزدیکان شما و سپس ارسال پیام به جهت واریز وجه و یا ارز دیجیتال برای شما است.

 

او برای مقابله با این شگرد دو راهکار را توصیه کرده است. برای این‌که مردم پس از مواجهه با این پیام‌ها فریب نخورند، رییس پلیس فتا تهران تأکید کرده است که افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.

 

علاوه‌بر این، معظمی گودرزی برای پیشگیری از هک شدن حساب کاربری افراد در شبکه‌های اجتماعی نیز این راهکار را توصیه کرده است:

 

«مهم‌ترین راهکار مقابله با دسترسی غیرمجاز به شبکه‌های اجتماعی، فعال‌سازی قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای است که در واقع می‌تواند به عنوان یک سپر امنیتی مضاعف برای شما عمل کند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------