آخرین اخبار حوادث

Default Image

آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از آزادی فردی که برای دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال تتر ربوده شده بود، با پیگیری‌های پلیس، خبر داد. به…

قتل مرد مسن با ادعای جادوگری/ قاتل بیمار روانی تشخیص داده شد



قتل،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
مرد مجنون که یکی از اقوامش را به بهانه جادوگر بودن به قتل رسانده ‌است، برای پاسخگویی در دادگاه کیفری استان تهران حاضر شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، قتل دردناک مرد پا به‌ سن گذاشته یک سال قبل اتفاق افتاد. خانواده این مرد که مراد نام داشت، به پلیس گزارش دادند جسد پدرشان را در خانه پیدا کرده‌اند. مأموران بلافاصله تحقیقات خود را آغاز کردند و با انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد این مرد با ضربات سنگین جسمی مانند چوب به قتل رسیده ‌است. فرزندان مراد به پلیس گفتند پدرشان مردی بسیار مهربان و مردم‌دار بود و با کسی مشکلی نداشت.

 

پسر مراد گفت: ما خانوادگی با هیچ‌کس مشکل نداشتیم و حتی اختلاف حساب کوچکی هم نداشتیم. چه برسد به دشمنی که باعث چنین اتفاقی شود.

 

در این میان یکی از همسایه‌های مراد، مشخصات مرد جوانی را به پلیس داد که ساعاتی قبل از پیدا شدن جسد مراد از خانه این مرد خارج شده‌ بود. با بررسی مشخصاتی که شاهد به مأموران داده‌ بود مشخص شد این فرد محسن نام دارد و داماد خواهرزن مراد است.

 

وقتی محسن بازداشت شد به قتل اعتراف کرد و گفت مراد را کشت چون جادوگری می‌کرد.

 

تحقیقات نشان داد مراد مردی معتقد و بااخلاق بود و گفته‌های محسن درست نیست. وقتی محسن به پزشکی قانونی فرستاده شد متخصصان اعلام کردند او دچار بیماری شدید روانی و جنون است.

 

محسن در بازجویی‌ها گفت: من مراد را کشتم چون جادوگری می‌کرد. وقتی که تنها بود وارد خانه شدم و با چوب او را زدم و به قتل رساندم.

 

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری‌ استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده با توجه به اینکه متهم، بیمار تشخیص داده شده است، اولیای دم اعلام کردند درخواست دیه دارند و قصاص نمی‌خواهند؛ اما بررسی پرونده نشان داد متهم مالی ندارد و ولی ‌هم ندارد که به جای او دیه را بدهد. به همین دلیل فرزندان مقتول درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند.

 

پسر بزرگ مقتول گفت: ضربه روحی شدیدی به خانواده من وارد شد. ما پدرمان را خیلی دوست داشتیم و او کاملاً سالم بود. خانواده ما به شدت دچار التهاب شده و هنوز هم خواهران و برادرانم وضعیت بدی دارند. ما می‌خواستیم درخواست قصاص کنیم ولی دادگاه متهم را بیمار تشخیص داد و ما هم به نظر دادگاه احترام گذاشتیم، البته ما می‌دانستیم محسن مشکل روانی دارد اما فکر نمی‌کردیم چنین ضربه‌ای به ما بزند.

 

او گفت: با توجه به اینکه متهم مالی ندارد درخواست داریم بیت‌المال خسارت ما را بدهد.

 

به این ترتیب قضات برای تصمیم‌گیری درباره این پرونده وارد شور شدند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------