مشخصات هواپیمای آنتونف سپاهان ایر / مهلت اعلام علت سانحه 400روز



اخبار حوادث - مشخصات هواپیمای آنتونف سپاهان ایر / مهلت اعلام علت سانحه 400روز

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:‌ این هواپیما در سال 2008 میلادی ساخته شده است و تاکنون 1350 ساعت پرواز داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق استاندارد‌های جهانی، تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی حداکثر 400 روز مهلت دارد علت دقیق بروز حادثه آنتونف سپاهان را اعلام کند، گفت: این هواپیما در سال 2008 میلادی ساخته شده و تاکنون 1350 ساعت پرواز داشته است.

احمد مجیدی در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین جزئیات سانحه امروز آنتونف سپاهان ایر که در حوالی فرودگاه مهرآباد سقوط کرد، اظهار داشت: در حال حاضر کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری در حال بررسی جوانب مختلف بروز این حادثه است.

وی با بیان اینکه این هواپیما مجوز پرواز از سازمان هواپیمایی کشوری داشته است، گفت: کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری طبق استاندارد‌های جهانی حداکثر 400 روز مهلت دارد تا علت وقوع این حادثه را اعلام کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:‌ این هواپیما در سال 2008 میلادی ساخته شده است و تاکنون 1350 ساعت پرواز داشته است.

مجیدی درباره اینکه بنا به اظهارات برخی از کارشناسان، هواپیمای ایران‌140 اجازه سوار کردن بیش از 38 مسافر را ندارد، گفت: تعداد مسافران پرواز این هواپیما بستگی به وضعیت جغرافیای منطقه، توپوگرافی، ارتفاع منطقه و از این قبیل دارد همانطور که در برخی از پروازها نظیر پروازهای همدان و شهر کرد محدودیت‌هایی در تعداد مسافر ‌ و ارتفاع وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در باره آخرین آمار جانباختگان و مصدومان این حادثه بیان کرد: فعلاً طبق آخرین آمار رسمی، تعداد مجروحان این حادثه 9 نفر و تعداد جانباختگان 39 نفر هستند که وزارت راه و شهرسازی به خانواده متوفیان تسلیت عرض می‌کند.

به گزارش فارس وی پیش از این هم گفته بود: ‌کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری کماکان در حال بررسی این موضوع در محل حادثه است؛ خواندن نوار مکالمات خلبان و نوار پارامترهای موتور ممکن است به طول بیانجامد، شاید لازم باشد که جعبه‌های سیاه را به کشور سازنده ارسال کنیم که در این صورت نیازمند نامه‌نگاری و اجرای روند از طریق وزارت امور خارجه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود: البته این هواپیما به دلیل آنکه سن کمی داشت در نوار پارامترهای موتور آن بیش از 70 حرکت ضبط می‌شود و این مزیتی است که موجب می‌شود علت وقوع حادثه راحت‌تر مشخص شود حتی اگر لازم باشد قطعات هواپیما برای شبیه‌سازی و تعیین نحوه بروز حادثه به محلی دیگر جابه‌جا خواهد شد.

به گزارش فارس ساعت 9:20 صبح امروز یک فروند آنتونف ‌140 متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان هنگام پرواز از مهرآباد، در نزدیکی جاده مخصوص کرج دچار سانحه شد و سقوط کرد.

تا این لحظه 39 نفر از مسافران سانحه آنتونف 140 سپاهان‌ایر در این حادثه جان باخته‌اند و 9 نفر در بیمارستان بستری هستند.

خانواده‌های متوفیان این حادثه می‌توانند با مراجعه به پزشکی قانونی کهریزک و ارائه کارت شناسایی معتبر  اجساد بستگان خود را شناسایی و دریافت کنند. 

اخبار حوادث - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------