لحظات سخت یک هزار مسافر مترو



اخبار حوادث - لحظات سخت یک هزار مسافر مترو

یکی از قطارهای خط یک مترو بین ایستگاه‌های سعدی و امام خمینی(ره) داخل تونل از کار افتاد

 مسافران قطار داخل واگن‌ها یک ساعت پراسترس را گذراندند


  با قطع برق و از کار افتادن ناگهانی یکی از قطارهای خط یک مترو بین دو ایستگاه سعدی و امام خمینی(ره) حدود یکهزار مسافر زن و مرد گرفتار شدند و بیش از یک ساعت بی‌آنکه راه به جایی داشته باشند و راه نجاتی بجویند، در میان واگن‌های تاریک لحظات سختی را گذراندند.


به گفته شاهدان کمبود اکسیژن به علت از کار افتادن شبکه تهویه هوا، در اتاقک‌ واگن‌هایی که چشم چشم را نمی‌دید، زنان و مردان دچار ترس شدند.


عقــربــه‌هـــا ساعت17 و 45 دقیقه را نشان می‌داد که قطار به ایستگاه سعدی رسید تا پس از توقف کوتاهی راهی ایستگاه امام خمینی(ره) شود. پس از سوار شدن مسافران درهای واگن‌ها بسته شد و قطار به سمت ایستگاه امام خمینی(ره) حرکت کرد ولی هنوز لحظاتی از ورودش به تونل نگذشته بود که قطار ناگهان با ترمز شدیدی ایستاد، با قطع برق تاریکی واگن‌ها را فراگرفت و در حالی که بر اثر ترمز ناگهانی قطار، به تکان‌های شدیدی افتاده بود. ترمز قطار باعث شد مسافران بشدت شوکه شوند و تاریکی باعث اضطراب آنها ‌شد. با گذشت پنج دقیقه نور ضعیفی در قطار روشن شد و مسافران در انتظار حرکت قطار بودند اما هیچ کس نمی‌دانست چه حادثه‌ای رخ داده است.

 

نفس کشیدن به تدریج دشوار می‌شد. در این میان تلاش‌ها برای بازکردن درها ادامه یافت تا اینکه تعدادی از مسافران دو در را در یکی از واگن‌ها که نزدیک به قسمت زنان بود باز کردند و به طرف آن هجوم بردند.


بلاتکلیفی‌ها باعث ‌شد چند تن از بانوان تصمیم به پیاده شدن از قطار گرفتند و قصد داشتند خود را به ایستگاه بعدی برسانند که راننده قطار به آنها هشدار داد احتمال برق‌گرفتگی در بین ریل‌ها وجود دارد و همین اخطار کافی بود همه در واگن‌ها به انتظار بمانند.


یک ساعت در انتظار گذشت تا اینکه راننده قطار اعلام کرد برق‌های قطار و ریل‌ها قطع شده و رفت و آمد تمامی قطارها در سراسر خط یک مترو متوقف شده است و مسافران باید با پای پیاده به سمت ایستگاه امام خمینی(ره) حرکت کنند.


مسافران پشت سر هم و در میان ریل‌ها زنجیروار به راه افتادند و با گذشت دقایقی به ایستگاه امام خمینی(ره) رسیدند.


یکی از مسافران گرفتار دراین قطار به شوک گفت: وقتی قطار ترمز شدیدی کرد همه ابتدا فکر می‌کردند مثل همیشه یک ترمز عادی است اما با گذشت زمان شرایط سخت‌تر می‌شد. در تاریکی بعضی‌ها دچار ترس شدند.


یک دختر جوان که از مسافران بود، گفت: با گذشت یک ساعت مأموران مترو به کمکمان آمدند و ساعت 7 شب بود که از مترو خارج شدیم. اشک ذوق را روی گونه‌های بعضی مسافران می‌دیدم که از این حادثه جان سالم به در برده بودند. بنابر این گزارش، شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اعلام عذرخواهی از مسافران گرفتار شده در قطار اعلام کرد نقص فنی قطار رفع شده و حرکت قطارها از ساعت 30/19 به حالت عادی برگشته است.


به گزارش خبرنگار  قطار از کار افتاده داخل تونل با کمک یک قطار دیگر از ریل خارج شد.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------