مرگ جوان ١٨ ساله در نزاع دسته‌جمعي



اخبار حوادث - درگيري دسته‌جمعي و جنايتي ديگر
مرگ جوان ١٨ ساله در نزاع دسته‌جمعي

نزاع دسته‌جمعي در يكي از پارك‌هاي فردوسيه شهريار، جواني ١٨ ساله را به كام مرگ فرستاد.

سرهنگ منصور خدادادي، رييس پليس آگاهي غرب استان تهران در تشريح جزييات اين جنايت گفت: به دنبال تماس‌هاي مردمي با فوريت‌هاي پليسي ١١٠ ماموران در جريان وقوع يك فقره قتل بر اثر ضرب و شتم در يكي از بيمارستان‌هاي تهران قرار گرفتند و به سرعت خود را به محل موردنظر رساندند.


تحقيقات ماموران نشان مي‌داد كه مقتول جواني ١٨ ساله است كه ١٠ روز پيش در نزاعي دسته‌جمعي به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به بيمارستان منتقل شده بود اما به دليل شدت جراحات تاب نياورده و جان خود را از دست داده است. همزمان گروهي از ماموران به محل درگيري اعزام شدند و بازرسي از صحنه جرم را در دستور كار خود قرار دادند كه در جريان آن سرنخ‌هايي از سه شرور سابقه‌دار شهريار به دست آمد؛ اشراري كه پيش از اين سابقه درگيري و نزاع‌هاي دسته‌جمعي را در پرونده خود داشتند.


پس از اقدامات پليسي و با قطعي شدن اتهام سه شرور سابقه‌دار در پرونده قتل پسر جوان به سرعت تيمي از كارآگاهان شناسايي مخفيگاه آنها را در دستور كار خود قرار دادند و طولي نكشيد كه دو نفر از آنها كه در خانه‌يي در يكي از محله‌هاي شهريار مخفي شده بودند، در عمليات ضربتي پليس شناسايي و دستگير شدند. همزمان عامل سوم درگيري نيز كه از اراذل و اوباش سابقه‌دار شهريار است، در خانه‌يي در فردوسيه از سوي ماموران پليس غافلگير و روانه مقر انتظامي شد.


به گفته سرهنگ خدادادي، سه متهم كه خود را در مقابل شواهد پليسي مي‌ديدند درجريان بازجويي‌ها به قتل پسر جوان اعتراف كردند كه به اين ترتيب جزييات پرونده تكميل و متهمان براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي منتقل شدند.


در سال‌هاي اخير مرگ بر اثر نزاع دسته‌جمعي در كشور آماري صعودي داشته است. كمتر از دو ماه پيش و به دنبال يكي از هولناك‌ترين نزاع‌هاي دسته‌جمعي در اردبيل، اعضاي دو خانواده، با كشيده شدن درگيري‌شان به بيمارستان‌هاي فاطمي و سبلان اردبيل، با چوب و چماق به ضرب و شتم يكديگر پرداختند كه در جريان آن شش نفر مجروح و ١١ نفر به دليل ايجاد ناامني و نزاع از سوي پليس دستگير شدند.


دامنه اين درگيري ميان اعضاي دو خانواده به دليل اختلافات خانوادگي، بازتاب گسترده‌يي در افكار عمومي ايران داشت و بار ديگر تلاش‌ها براي مبارزه با ريشه‌هاي نزاع‌هاي دسته‌جمعي در ايران را مورد سوال قرار داد.


براساس آخرين آمار منتشر شده از سوي سازمان پزشكي قانوني كشور در شش ماه نخست امسال بيش از ٦٠ هزار نفر به دليل نزاع به مراكز پزشكي قانوني تهران مراجعه كرده‌اند. به گفته نازپرور، مديركل پزشكي قانوني استان تهران، در شش ماهه نخست امسال شكايت ٦٠ هزار و ٣٩ نفر به علت نزاع به مراكز پزشكي قانوني استان تهران اعلام شده است كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل افزايش ٥/٢ درصدي را نشان مي‌دهد. از كل مراجعان به دليل نزاع در نيمه اول امسال ٣٦ هزار و ٦٧٦ نفر مرد و ٢٠ هزار و ٣٦٣ نفر زن بوده‌اند. نزاع‌هاي فردي و دسته‌جمعي آمار بالايي در جرايم كشور را به خود اختصاص  داده‌اند.

اخبار حوادث - اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------