عملیات پلیس علیه آدم‌ربایان



عملیات‌ جداگانه پلیس در استان‌های تهران و خراسان‌رضوی، دونفر را که با هدف باج‌خواهی توسط آدم‌ربایان ربوده شده بودند، نجات داد.

در این وقایع پسری ١٩ساله و کودکی هشت‌ساله ربوده شده بودند. پلیس هنوز به تحقیقات در این زمینه پایان نداده و در تلاش است تا متهمان فراری را شناسایی و دستگیر کند. نخستین پرونده وقتی تشکیل شد که مردی میانسال به پلیس آگاهی استان تهران رفت و طی شکایتی خبر داد پسر ١٩ساله‌اش به‌نام مجید توسط افراد ناشناس ربوده شده است و آدم‌ربایان برای آزادی او ٢٠میلیون‌تومان می‌خواهند.

 

شاکی به کارآگاهان توضیح داد: «پسرم سرباز است و هرروز ساعت چهار صبح از خانه بیرون می‌رود تا راهی پادگان محل خدمت شود. شب قبل او به منزل یکی از بستگان رفته بود اما صبح طبق روال معمول از آنجا بیرون آمد و بعد از آن، دیگر خبری از پسرم نداشتم تا اینکه ساعت ٩:٣٠ صبح از گوشی مجید پیامکی برایم ارسال شد که در آن نوشته شده بود: «من را دزدیده‌اند و الان نمی‌دانم کجا هستم.» با دیدن این پیامک خیلی نگران شدم.

 

سریع با تلفن همراه مجید تماس گرفتم. مردی غریبه گوشی را جواب داد و گفت پسرم را ربوده‌اند و او را فقط وقتی آزاد می‌کنند که ٢٠میلیون‌تومان بدهم.فرد آدم‌ربا تهدید کرد پلیس را در جریان نگذارم و مقاومتی از خودم نشان ندهم.»کارآگاهان بعد از دریافت این شکایت بلافاصله وارد عمل شدند. آنها ابتدا به خانه فردی رفتند که مجید شب قبل را آنجا سپری کرده بود اما تحقیقات در آن محل نتیجه‌ای در پی نداشت.

 

ماموران سپس از شگردهای دیگر پلیسی استفاده کردند و فهمیدند متهمان احتمالا در منطقه‌ای در حوالی اسلامشهر هستند. به این ترتیب تیمی از کارآگاهان راهی محل موردنظر شدند اما پی بردند متهمان پیش از حضور پلیس از ترس، طعمه خود را رها کرده و گریخته‌اند.


مجید درباره نحوه آدم‌ربایی توضیح داد: «صبح برای رفتن به پادگان، سوار پرایدی شدم که تصور می‌کردم مسافرکش است. به‌غیراز راننده، جوانی دیگر نیز سوار خودرو بود. آن دو با تهدید و زور، چشمانم را بستند و مرا به سوله‌ای بردند. سپس پدرم تماس گرفتند و برای آزادی‌ام پول خواستند.»


اگرچه این جوان، آزاد شده، اما پلیس به تلاش خود برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه می‌دهد. در همین حال کارآگاهان پلیس استان خراسان‌رضوی در حال تحقیق هستند تا تنها عضو باندی را که پسری هشت‌ساله به‌نام جمشید را ربوده بودند، به دام بیندازند. این پرونده از روز ١٠آذر تشکیل شد.

 

در این‌روز وقتی جمشید برای رفتن به مدرسه از خانه بیرون رفت توسط افرادی ناشناس ربوده شد و گروگان‌گیران با شماره تلفنی از افغانستان با پدر او تماس گرفتند و موضوع را اطلاع دادند. پس از آن پدر جمشید به پلیس آگاهی رفت و ماجرا را با کارآگاهان در میان گذاشت. او گفت: «پسرم امروز صبح خواب مانده بود و کمی دیرتر از خانه بیرون رفت و ما از همه‌چیز بی‌خبر بودیم تا اینکه فردی ناشناس به من گفت پسرم را ربوده و باید برای آزادی او صدمیلیون‌تومان بپردازم.»


کارآگاهان در وهله اول، این احتمال را مطرح کردند که آدم‌ربایان، پسربچه را به افغانستان منتقل کرده‌اند اما تحقیقات تخصصی این فرضیه را کمرنگ کرد و آنها در جریان بررسی‌ها به مردی افغان مشکوک شدند که اگرچه ساکن کرج بود، هرازگاهی به خانه برادرش در مشهد می‌رفت. این جوان ٢٥ساله بعد از چندروز به‌عنوان مظنون اصلی پرونده بازداشت شد. او که ابتدا ادعا می‌کرد از این ماجرا بی‌خبر است سرانجام به مشارکت در آدم‌ربایی اقرار کرد و محل نگهداری پسربچه را به پلیس گفت. به این ترتیب ماموران توانستند کودک را آزاد کنند. متهم در بازجویی‌ها گفت: «من از بچگی در ایران زندگی می‌کنم و هرازگاهی برای دیدن برادرم به مشهد می‌آیم.

 

در همین رفت‌وآمدها با یکی از هم‌وطنانم آشنا شدم و او گفت مردی افغان به نام مراد با شخصی اختلاف مالی دارد و اگر در ربودن بچه او کمک کنم، پول خوبی می‌دهد. من نیز قبول کردم.

 

من، دوستم و مراد، چندبار برای دزدیدن بچه اقدام کردیم اما هیچ‌وقت فرصت مناسب به دست نمی‌آوردیم تا اینکه روز حادثه بالاخره شرایط را مهیا دیدیم و جمشید را ربودیم.»ماموران بعد از شنیدن اظهارات این مرد، یکی از همدستان او را بازداشت کردند. این متهم نیز با اعتراف به جرمش گفت: «قرار بود مراد بابت این کار پول خوبی به من بدهد اما حتی یک ریال هم پرداخت نکرد.»بنابر این گزارش، در حال حاضر کارآگاهان در تلاش هستند تا سومین متهم پرونده را نیز دستگیر کنند.
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------