ترفند خاص ٤جیب‌بر حرفه‌ای



چهارجیب‌بر حرفه‌ای که نقشه خود را با ترفندی خاص اجرا می‌کردند، در جریان تعقیب و گریز پلیسی به دام افتادند و به ده‌هافقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار ما، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران از چندی قبل باخبر شدند چهار مرد سوار بر خودرو پراید مشکی از مسافران جیب‌بری می‌کنند. علاوه بر تعداد سارقان و نوع خودرو، نکته‌ای دیگر که ثابت می‌کرد تمامی دزدی‌ها توسط یک باند انجام شده این بود که در همه سرقت‌ها یکی از اعضای این باند تظاهر می‌کرد دستش شکسته است. بررسی اظهارات بیشتر مالباختگان نشان داد عمده سرقت‌ها از زنان و مردانی صورت گرفته که در سنین بازنشستگی هستند.

 

یکی از این مالباختگان در شکایت خود گفت: «در خیابان سعادت‌آباد، نزدیک میدان کاج سوار پراید مشکی شدم تا به چهارراه قدس بروم. در طول مسیر یکی از سرنشینان صندلی عقب که کنارم نشسته بود، عنوان کرد دست راستش شکسته و به این بهانه از من خواهش کرد دستش را پشت گردنم قرار دهد.

 

من نیز قبول کردم اما همین شخص در لحظه‌ای که متوجه نشدم، محتویات داخل کیفم را سرقت کرد. من پس از پیاده‌شدن از ماشین متوجه سرقت گوشی تلفن همراه و پول‌هایم شدم.»یکی دیگر از مالباختگان نیز در شکایت خود عنوان کرد: «درحالی‌که کارت مخصوص بیمار خاص روی سینه‌ام قرار داشت، می‌خواستم از خیابان عبور کنم که راننده پراید مشکی رنگی با چهارسرنشین مرا صدا کرد و پرسید: «کجا می‌خواهی بروی؟» راننده سپس گفت: «مگر می‌گذارم شما با این حال مریض پیاده‌بروی»، او به اصرار مرا سوار پراید کرد.

 

پس از طی مسیر کوتاهی، ناگهان راننده که به اصرار مرا سوار کرده بود از من خواست پیاده شوم.

 

پس از بازگشت به خانه متوجه شدم مبلغ دومیلیون‌تومان وجه نقد همراهم توسط سرنشین صندلی عقب که دستش را آتل بسته بود، سرقت شده است.»

 

در حالی‌که تلاش‌ها برای شناسایی چهار جیب‌بر ادامه داشت پرونده‌هایی با موضوع «زورگیری در پوشش مسافرکش» به پایگاه دوم پلیس آگاهی ارجاع و معلوم شد این بار چهار سرنشین پرایدی مشکی رنگ با تهدید سلاح سرد و افشانه اقدام به‌زورگیری از مالباختگان کرده‌اند.

 

تمامی این سرقت‌ها در یک‌موضوع با یکدیگر شباهت داشتند و آن تلاش اولیه سارقان برای جیب‌بری بود. در این دزدی‌ها پس از آنکه مالباختگان متوجه قصد سارقان برای جیب‌بری شده، متهمان با تهدید سلاح سرد و افشانه اقدام به زورگیری از آنها کرده بودند.

 

یکی از زنان مالباخته در اظهاراتش عنوان کرد: «در ایستگاه منتظر اتوبوس بودم که پراید مشکی مقابلم ایستاد و راننده آن گفت: «من پسر مریم‌خانم هستم و مادرم دوست شماست.» او با طرح این موضوع تعارف کرد سوار پراید وی شوم. به اصرار راننده، سوار شدم اما پس از طی مسیر کوتاهی فهمیدم آنها قصد دارند طلا و جواهرات همراهم را بدزدند، زمانی‌که متوجه نیت واقعی آنها شدم، ناگهان این افراد با تهدید چاقو کیف‌دستی، گردنبند، گوشی تلفن همراه و مبلغ ٧٠٠هزارتومان وجه نقد همراهم را گرفتند.

 

آنها حتی با سیم‌چین چند رشته النگوی داخل دستم را بریدند و آنها را نیز سرقت و پس از آن، مرا از ماشین پیاده کردند و به‌سرعت از محل دور شدند.»با توجه به تعدد سرقت‌ها در مناطق شمال‌غرب تهران به‌ویژه در محدوده میدان کاج و منطقه سعادت‌آباد، تیم‌های ویژه‌ای از کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی این محدوده را تحت‌نظر گرفتند تا اینکه سرانجام ماموران پراید مشکی رنگی را با چهار سرنشین مشاهده کردند و دیدند یکی از سرنشینان صندلی عقب خودرو، دستش را با آتل بسته است. ماموران با توجه به احتمال وقوع سرقت‌ها توسط سرنشینان این خودرو به راننده پراید دستور توقف دادند.

 

راننده ابتدا سعی کرد فرار کند اما در ترافیک خیابان مجبور به توقف شد. پس از آن مظنونان با پای پیاده متواری اما سرانجام، طی چندمرحله تعقیب‌وگریز و شلیک تیر هوایی توسط کارآگاهان، هر چهارنفر دستگیر شدند و در بازرسی از آنها تعدادی چاقو و همچنین افشانه مورد استفاده در زورگیری کشف شد.

 

متهمان چهار مرد ١٨تا ٤٢ساله بودند که جوان‌ترین آنها به نام علی‌محمد فرزند یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه جیب‌بری به‌نام علی‌حیدر است. «علی حیدر» یکی از جیب‌برهای حرفه‌ای است که در سال١٣٩٠ توسط کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی و طی تعقیب‌وگریز منجر به تیراندازی در بزرگراه شهید چمران، دستگیر و پس از سیر مراحل قضایی و به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت به ٤٠سال زندان محکوم شد و از آن تاریخ تاکنون در زندان به سر می‌برد.

 

سرهنگ داوود مرادی، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این پرونده گفت: با توجه به فعالیت مجرمانه در طول سال‌جاری و اعتراف صریح متهمان به ده‌هافقره سرقت در مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه در مناطق غرب و شمال غرب از شکات و مالباختگان دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در خیابان آزادی، خیابان زنجان‌شمالی مراجعه کنند.

اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------