کلاهبرداری با آشغال‌ دوست‌داشتنی



جوانی که با سوء‌استفاده از زباله‌های بانکی، به حساب‌های مردم دستبرد می‌زد، بعد از انجام ١٠جرم مشابه دستگیر شد.

چندی قبل مردی به پلیس فتای تهران مراجعه و شکایتی را مبنی‌بر برداشت غیرمجاز از حسابش مطرح کرد. مالباخته گفت: «دوروز پیش در بانکی حساب باز کردم و کارت عابربانک گرفتم اما متوجه شده‌ام فردی بدون اطلاع من مبلغ چهارمیلیون‌تومان از حسابم برداشت کرده است.»

 

کارآگاهان پلیس فتا بعد از دریافت این شکایت تحقیقات را آغاز کردند و فهمیدند برداشت به‌صورت اینترنتی انجام شده است.

 

در حالی‌که تلاش‌ها برای کشف ردی از متهم ناشناس ادامه داشت، فردی دیگر با مراجعه به پلیس شکایتی مشابه را مطرح کرد. این فرد نیز یک‌روز بعد از افتتاح حساب متوجه شده بود مورد سرقت قرار گرفته است. بعد از آن تعداد شکایت‌ها افزایش پیدا کرد.

 

کارآگاهان با بررسی اظهارات مالباختگان متوجه شدند تمامی آنها در یک بانک حساب باز کرده‌اند و سرقت‌ها نیز به فاصله حداکثر دوروز بعد از دریافت کارت عابربانک انجام شده است.

 

ماموران فیلم دوربین‌های مداربسته بانکی که مالباختگان در آنجا حساب داشتند را بررسی کردند و از این طریق به پسری جوان مظنون شدند و با پیگیری این سرنخ توانستند متهم را که حمید نام دارد و ٢٤ساله است، بازداشت کنند.

 

حمید که دست خودش را روشده می‌دید در بازجویی‌ها به سرقت اینترنتی اعتراف کرد و شگردش را برای این کار توضیح داد. او گفت: «وقتی فهمیدم یکی از بانک‌ها اطلاعات و رمزهای کارت‌های عابربانک را در برگه‌ای که به مشتری تحویل می‌دهد می‌نویسد، تصمیم گرفتم از این فرصت استفاده کنم.

 

در شعبه‌ها پرسه می‌زدم تا افرادی را که تازه حساب باز کرده و کارت عابربانک گرفته بودند، شناسایی کنم. سپس دنبال این افراد می‌رفتم. آنها معمولا قبل از هرکاری پای دستگاه خودپرداز می‌رفتند و رمزشان را تغییر می‌دادند.

 

من پشت‌سر طعمه‌هایم می‌ایستادم تا رمز جدید و اطلاعات دیگری را که لازم داشتم، حفظ کنم. بعد وقتی مشتری برگه‌ای را که بانک به او داده و رمز اینترنتی هم در آن بود دور می‌انداخت، بلافاصله آن را از زباله‌دان برمی‌داشتم و به‌راحتی با اطلاعاتی که در اختیار داشتم به حساب این افراد دستبرد می‌زدم.» متهم ادامه داد: «من با این روش در مجموع از ١٠نفر کلاهبرداری کردم و از هرحساب مبالغی بین ٥٠٠هزار تا چهارمیلیون‌تومان برداشتم و در کل ١٢میلیون‌تومان به دست آوردم.»


بنابر این گزارش حمید بعد از اعتراف به جرمش به مرجع قضایی معرفی شد و رسیدگی به اتهام او همچنان ادامه دارد.
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------