بازداشت کلاهبردار در یک مسئولیت شهری



عضو شورای شهر یکی از شهرهای شمالی کشور  هنگامی که در جلسه هفتگی حضور یافته بود از سوی پلیس بازداشت شد. این مرد با رأی قطعی دادگاه تجدید نظر استان مازندران به تحمل زندان محکوم شده است.

براساس اعلام یکی از اعضای شورای این شهر، متهم در زمانی که هنوز به عضویت شورا در نیامده بود اقدام به کلاهبرداری از یک سرهنگ بازنشسته کرده بود.


این عضو شورای شهر بعد از صدور رأی دادگاه تجدید نظر متواری شده بود اما با گذشت 5 هفته از غیبتش در جلسات شورا، هفته گذشته برای شرکت در جلسه وارد محل برگزاری آن شد  اما سرهنگ بازنشسته شاکی پرونده با حکم جلبی که همراه داشت به همراه مأمور پلیس این عضو متخلف شورا را بازداشت کرد.


براساس این گزارش این عضو شورای شهر به جرم کلاهبرداری از یکی از شهروندان به پرداخت حدود300 میلیون تومان و 2 سال حبس محکوم شده بود که از زمان حکم قطعی تاکنون متواری بوده است.


 به گزارش پرونده، این عضو شورای شهر پیش از ورود به شورای شهر با جلب اعتماد با ادعای اینکه کارمند بانفوذ یکی از بیمارستان‌های تهران است با وعده اعزام یک سرهنگ بازنشسته پلیس برای معالجه به خارج او را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد و 800 میلیون ریالی کرده بود.


 سرهنگ بازنشسته پلیس ادعا کرده چند سال پیش در جریان واژگون شدن خودرویش دچار صدمه‌دیدگی شدید از پایش شده به طوری که دیگر قادر به حرکت نبوده است.
وی گفت: این مرد در آن زمان هنوز به عضویت شورای شهر در نیامده بود، یک روز به من مراجعه و ادعا کرد از افراد با نفوذ در بیمارستانی در تهران است.


او مدعی بود قادر است شرایطی را به وجود بیاورد که مرا برای معالجه به یکی از کشورهای پیشرفته بفرستد.


سرهنگ بازنشسته پلیس در ادامه افزود: وضعیت روحی خوبی نداشتم و پزشکان هم اعلام کرده بودند در صورت تحت نظر قرار گرفتن در یکی از بیمارستان‌های خوب دنیا  مصدومیت پایم معالجه خواهد شد.


مرد کلاهبردار در ازای این کار درخواست 180 میلیون تومان کرد.


من که در آن زمان پول نداشتم مجبور شدم خانه‌ای را که در شهر داشتم بفروشم و پول مورد نیاز را تهیه کرده و در اختیار او قرار بدهم.


البته قبل از آن چند بار به بیمارستانی که این مرد در آنجا کار می‌کرد رفتم و با پرس و جو در آنجا متوجه شدم او کارمند آنجاست، اعتماد کرده و پول را به او دادم، مدتی بعد از این اتفاق بود که او مقدمات سفرم را به دوبی فراهم کرد، قرار بود از آنجا به این کشور برویم.
چند روزی در آنجا ماندیم اما خبری از سفرمان نشد تا اینکه سرانجام او با ادعای اینکه سفر هوایی ممکن نشد، خواست از طریق دریا به سفرمان ادامه دهیم.


نپذیرفتم به همین دلیل به ایران برگشتیم. مدتی از این ماجرا گذشت تا اینکه با پیگیری‌های من او بلیت سفر به ترکیه را در اختیارم گذاشت. با تحقیق درباره این بلیت متوجه شدم جعلی است و اصلاً چنین بلیتی صادر نشده است بنا بر این با مراجعه به دادسرا شکایت کردم.


با توجه به این اظهارات پرونده در دادسرا تحت رسیدگی قرار گرفت و برای متهم قرار مجرمیت صادر و پرونده به دادگاه فرستاده شد تا درباره این اتهامات رأی قانونی صادر شود.
بنا بر این گزارش دادگاه وی را به رد مال، تحمل دو سال حبس تعزیری و پرداخت 174 میلیون تومان در حق صندوق دولت محکوم می‌کند.


به گزارش خبرنگار ما با اعتراض متهم، پرونده برای رسیدگی به شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر استان مازندران فرستاده شد.


 قضات دادگاه پس از مطالعه پرونده در رأی صادره خود اعلام کردند:با توجه به اینکه متهم باید تا روز 5 مهرماه 93 تمامی اموال کلاهبرداری شده و خسارت تأخیر را می‌پرداخت ـ  302 میلیون تومان ـ تا رضایت بگیرد در غیر این صورت موضوع به منزله استرداد تجدید نظرخواهی است و دادگاه، پرونده را برای  اجرای حکم به دادگاه نخستین اعاده می‌کند.


از آنجایی که متهم تا این روز به تعهد خود عمل نکرده این دادگاه به استناد ماده 247 قانون آیین‌دادرسی کیفری به لحاظ استرداد تجدید نظرخواهی قرار رد درخواست تجدیدنظرخواهی صادر و این حکم قطعی است.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------