وام‌های میلیونی زوج‌های قلابی با مدارک جعلی



اخبار,اخبار حوادث ,مدارک جعلی

۳ زن نقش عروس را بازی می‌کردند و ۴ مرد نقش داماد را تا با عقدنامه و مدارک جعلی وام ازدواج بگیرند.

آنها در مدت 2 سال توانستند چندين وام گرفته و جيبشان را پر از پول كنند اما زماني كه فراموش كردند اقساط بانكي يكي از وام‌ها را پرداخت كنند، لو رفتند.مدتي قبل مسئولان يكي از بانك‌ها در رشت با پليس تماس گرفت و گفت زوج جواني كه چند‌ماه قبل از بانك وام ازدواج گرفته‌اند اقساط بانكي را پرداخت نكرده‌اند.

اين درحالي بود كه چندين بار براي وام گيرنده و ضامنش اخطار فرستاده شده بود اما در نهايت مشخص شد كه گواهي كسر از حقوق جعلي است چرا كه ضامن وي خيالي بود و اصلا كسي با هويت ضامن وجود خارجي ندارد. با اين شكايت، تيمي از مأموران پليس با دستور فلاح كريمي، رئيس پليس آگاهي استان گيلان تحقيقات خود را در اين پرونده شروع كردند.

تيم تحقيق براي بررسي موضوع راهي بانك مورد نظر شد و در بررسي‌هاي نخست مشخص شد كه همه مدارك ازجمله شناسنامه و عقدنامه جعلي است. در آنجا كارآگاهان به بررسي دوربين‌هاي مداربسته پرداختند و سرانجام موفق شدند چهره زن و مردي كه چند‌ماه قبل تحت عنوان عروس و داماد به بانك رفته و وام ازدواج گرفته بودند را به‌دست آورند.

400 عقدنامه در پاتوق جاعل حرفه‌اي
آدرس و مشخصاتي كه عروس و داماد ارائه بودند جعلي بود و تنها سرنخ تصاوير زن و مردي بود كه در دوربين مداربسته بانك ثبت شده بود. مأموران در قدم بعدي به بررسي بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار پرداختند و موفق شدند چهره مرد را شناسايي كنند. وي پيش از اين بارها به اتهام جعل دستگير شده و زندان را تجربه كرده بود.

براي همين مأموران پاتوق‌هاي احتمالي وي را زيرنظر گرفتند تا اينكه سرانجام با تلاش‌هاي شبانه روزي و اقدامات اطلاعاتي موفق به دستگيري او شدند. كارآگاهان وقتي در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه وارد مخفيگاه وي شدند در بازرسي از آنجا 50مهرجعلي مربوط به دفترخانه، 400عقدنامه جعلي، سربرگ جعلي اداره‌هاي مختلف و مدارك شناسايي جعلي كشف كردند.


متهم كه حسابي از حضور پليس غافلگير شده بود در بازجويي‌ها 6همدست خود را به پليس معرفي كرد و مأموران يكي پس از ديگري اعضاي اين باند را دستگير كردند.

 فراموشي
اعضاي اين باند 7نفره، 3زن و 4مرد بودند كه از سال 91دور هم جمع شدند و تصميم گرفتند با جعل مدارك و عقدنامه، وام‌هاي ميليوني از بانك بگيرند. زنان اين باند نقش عروس و مردان نقش داماد را بازي مي‌كردند. آنها سپس با مدارك جعلي و گواهي كسر از حقوق راهي بانك‌هاي مختلف مي‌شدند و وام ازدواج مي‌گرفتند. حساب همه اعضاي باند خصوصا سركرده باند پر از پول بود و آنها حتي يك ويلاي بزرگ در يكي از روستاهاي گيلان خريده و آنجا را پاتوق خود كرده بودند.

اعضاي اين باند آنقدر حرفه‌اي عمل مي‌كردند كه هيچ‌كس به آنها شك نمي‌كرد اما در نهايت فراموشي خودشان كار دستشان داد. آنقدر تعداد وام‌هايي كه گرفته بودند زياد بود كه يادشان رفته بود اقساط يكي از وام‌ها را پرداخت كنند و همين باعث شد آنها گير بيفتند. سردسته باند كه با دوستانش يك گروه در وايبر ساخته و در فضاي مجازي با همدستانش ارتباط داشت معمولا هرماه پرداخت اقساط را به نوچه‌هايش يادآوري مي‌كرد به جز يكي از حساب‌ها.

مأموران همچنين در ادامه تحقيقات خود دريافتند اعضاي اين باند براي چند زن و شوهر ديگر هم وام گرفته بودند. زن و شوهراني كه سال‌ها قبل ازدواج كرده بودند با پرداخت درصدي از وام به اين گروه به بانك رفته و وام خود را مي‌گرفتند. اين درحالي بود كه سركرده باند تاريخ عقد آنها را دستكاري كرده و به روز مي‌كرد تا بتوانند بارديگر وام ميليوني بگيرند.به گزارش همشهري، اعضاي اين گروه با قرار قانوني روانه زندان شدند وتحقيقات از آنها براي افشاي زواياي پنهان ادامه دارد.

 

اخبار حوادث - همشهری

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------