آخرين وضعيت پرونده يک شرکت خودروسازي با 600شاکي



اموال مدير يکي از نمايندگي هاي شرکت "د- خ" در مشهد که به اتهام کلاهبرداري و خيانت در امانت تحت تعقيب قضايي قرار گرفته بود، توقيف شده است و تلاش براي احقاق حقوق 600شاکي اين پرونده در کمترين زمان ممکن ادامه دارد.

به گزارش خراسان، دادستان مشهد با تشريح جزئياتي از اين پرونده کلاهبرداري به خراسان گفت: مهر سال گذشته تعدادي از خريداران خودرو با مراجعه به دستگاه قضايي اعلام کردند که درنمايندگي شرکت فروش خودرو ثبت نام کرده اند و مبالغ ميليوني نيز به عنوان پيش فروش پرداخته اند اما با فرارسيدن زمان تحويل خودرو متوجه شده اند که طعمه کلاهبرداري قرار گرفته اند و مديران نمايندگي ها از تحويل خودرو يا پرداخت مبالغ واريزي سرباز مي زنند.

قاضي "غلامعلي صادقي" افزود: با توجه به اهميت موضوع و افزايش شاکيان، اين پرونده در دادسراي مشهد مورد رسيدگي قرار گرفت و قاضي پرونده با احتمال کلاهبرداري هاي ميلياردي گسترده دستور پلمب 4 نمايندگي اين شرکت را در مشهد صادر کرد اما متهم اصلي پرونده که متوجه ماجرا شده بود از کشور گريخت. مقام ارشد قضايي مشهد تصريح کرد: درحالي که تعداد شاکيان اين پرونده به حدود 600نفر رسيده بود تلاش هاي زيادي براي دستگيري او انجام شد تا اين که با همکاري وکلاي متهم تا اواخر سال گذشته و با انجام يکسري اقدامات ويژه، وي به ايران بازگشت و خود را به دستگاه قضايي معرفي کرد.

دادستان عمومي وانقلاب مشهد خاطرنشان کرد: با تجميع پرونده هاي متهم، رسيدگي سريع به اين پرونده با توجه به اهميت موضوع توسط قاضي توکليان (معاون دادستان) در دستور کار قرار گرفت و اموال منقول و غيرمنقول با همکاري متهم شناسايي و دستور توقيف آن ها صادر شد.

قاضي صادقي افزود: بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد که اموال توقيفي پاسخگوي مبالغ کلاهبرداري شده از شاکيان است که اين اموال براي احقاق حقوق آنان در اختيار دادسرا قرار گرفته است.

وي به شاکيان اطمينان داد: به هيچ وجه نگران وجوه پرداخت شده خود نباشند و به يقين دستگاه قضايي در اين باره تلاش خود را انجام مي دهد اما از سوي ديگر نيز برخي وکلاي شاکيان به دادسرا اعلام کرده اند که قصد دارند عصر فردا جلسه اي را در حسينيه حضرت ابوالفضل (ع) واقع در امامت 56 برگزار کنند تا درباره خواسته هاي خود و اين که قصد دارند خودرو تحويل بگيرند و يا وجوه پرداختي به آنان بازگردانده شود تصميم گيري و نتيجه را به دادسرا اعلام کنند که پس از آن قاضي پرونده نيز براساس خواسته هاي شاکيان وارد عمل شده و تصميم قانوني را خواهد گرفت.

دادستان مشهد با اشاره به اين که تحقيقات مقدماتي نشان مي دهد متهم مبالغي را به عنوان پيش فروش خودرو از مردم دريافت و اين وجوه را به حساب شخصي خود واريز کرده است گفت: در اين ميان نيز برخي ادعاها حاکي از آن است که مبالغ ميلياردي از وجوه دريافتي از سوي متهم در اختيار رباخواران قرار گرفته است که تحقيقات مقدماتي در اين باره ادامه دارد اما چنانچه اين گونه ادعاها درست باشد توصيه مي کنيم اين افراد (رباخواران) قبل از هرگونه اقدام قضايي خود را به دستگاه قضايي معرفي و وجوه دريافتي را بازگردانند. قاضي "غلامعلي صادقي" در عين حال از شهروندان خواست افرادي که تاکنون و به هر دليلي موفق به اعلام شکايت نشده اند و يا مورد کلاهبرداري قرار گرفته اند مي توانند براي پيگيري موضوع به دفتر سرپرست مجتمع قضايي شهيد کامياب مراجعه کنند.

سابقه خبر
پانزدهم مهر سال گذشته خبري با عنوان کلاهبرداري ميلياردي نمايندگي يک شرکت فروش خودرو در روزنامه خراسان به چاپ رسيد که با دستور مقام قضايي، 4 نمايندگي شرکت "د- خ" در مشهد پلمب و مديران اين نمايندگي ها تحت تعقيب قرار گرفتند.

 

اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------