قتل مرموز کودک در بازارچه مرزی



کارآگاهان جنایی در حال تحقیق درباره قتل پسر چهارساله‌ای هستند که در بازارچه مرزی «اینچه‌برون» گنبدکاووس کشته شده است.

این پرونده از روز ١٤ فروردین گشوده شد و تحقیقات هنوز به نتیجه نرسیده است. کودک دزفولی در تعطیلات نوروز همراه خانواده‌اش به شهرستان مینودشت استان گلستان سفر کرد و در خانه پدربزرگش ساکن شد.

 

این خانواده روز حادثه برای خرید به بازارچه مرزی «اینچه‌برون» رفتند که ناگهان پسر چهارساله به طرز مرموزی گم شد. پدر این کودک هنگ مرزی را از این اتفاق مطلع کرد و پس از آن پلیس برای یافتن این پسربچه وارد عمل شد. مأموران با دردست‌داشتن مشخصات کودک، تمامی مکان‌هایی را که احتمال داشت بچه در آنجا گم شده باشد جست‌وجو کردند ولی ردی از او به دست نیامد تا اینکه ساعت ١١ صبح روز جمعه هفته پیش چند چوپان که از حوالی گمرک اینچه‌برون عبور می‌کردند، شیء مشکوکی را دیدند.

 

آنها بعد از نزدیک‌شدن به شیء، متوجه جسم بی‌جان پسربچه‌ای کم‌سن‌وسال شدند و پلیس را مطلع کردند. مأموران دقایقی بعد خود را به محل حادثه رساندند و در همان بررسی‌های اولیه پی بردند جسد متعلق به همان کودک دزفولی است. جسد که در فاصله حدود یک‌کیلومتری محل مفقودشدن او کشف شده بود، به‌سرعت به پزشکی‌قانونی منتقل شد و متخصصان با معاینه آن و انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که پسر خردسال بر اثر خفگی جان باخته و مرگ او قتل است.

 

به این ترتیب دور تازه‌ای از تحقیقات کلید خورد. در حالی‌که تلاش‌ها برای یافتن سرنخی از عامل یا عاملان جنایت تازه آغاز شده بود، شایعات گسترده‌ای در میان مردم پیچید و برخی می‌گفتند قاچاقچیان این کودک را کشته و اعضای بدنش را خارج کرده‌اند. محمد حمیدی، فرماندار ویژه گنبدکاووس، این شایعه را تکذیب و تأکید کرد جسد کشف‌شده کاملا سالم است و هیچ‌گونه خراشیدگی یا آسیب ناشی از ضرب‌وجرح نیز روی آن وجود ندارد.

 

دکتر مهدی قربانی‌ثمینی، مدیرکل پزشکی‌قانونی گلستان نیز با تکذیب برداشتن اعضای بدن این کودک، گفت: در بررسی‌های اولیه نیز آسیب خاصی در بدن مشاهده نشده است.

 

وی شرایط آب‌وهوایی و نحوه قرارگرفتن جنازه را در روند رسیدگی پزشکی‌قانونی حائزاهمیت عنوان و ابراز کرد: هنوز امکان اعلام زمان دقیق مرگ فراهم نیست و نتیجه آزمایشات زمان‌بر است که به‌محض روشن‌شدن، از طریق مراجع ذی‌ربط اطلاع‌رسانی خواهد شد. به گفته علی بهرامی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان، درحال‌حاضر تحقیقات فشرده و تخصصی پلیس آگاهی برای روشن‌شدن زوایای مختلف این حادثه ادامه دارد.

 

اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------