دستگیری سارقان سریالی تلفن‌های همراه



دو زورگیر حرفه‌ای که تلفن‌های همراه را سرقت می‌کردند در جریان تعقیب‌وگریز پلیسی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ما مأموران کلانتری شهرزیبا ساعت ١٦ روز ٣٠ فروردین حین گشت‌زنی در محدوده بلوار تعاون به دو سرنشین موتورسیکلت پالس سفید-مشکی مشکوک شدند.


سرنشینان موتور به محض دستور ایست پلیس، اقدام به فرار از محل کردند اما راننده در جریان تعقیب‌وگریز به علت ناتوانی در کنترل موتورسیکلت با جدول کناره خیابان برخورد کرد و در نهایت هر دو نفر توسط مأموران دستگیر شدند. در بازرسی از این دو جوان، دو قبضه چاقو و همچنین چند تلفن همراه کشف شد.


دو متهم به نام‌های «سعید» (٢٣ ساله) و «علی» (٢٢ساله) بلافاصله پس از انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی، به عنوان دو سارق زورگیر که سرقت‌های متعدد انجام داده‌اند، مورد شناسایی قرار گرفتند. مال‌باختگان در اظهارات خود درباره دو زورگیر موتورسوار یکی از آنها را قدکوتاه و دیگری را فردی قدبلند توصیف کرده بودند که بینی‌اش را احتمالا به‌خاطر انجام عمل زیبایی، چسب زده بود.


با بررسی تلفن‌های همراه به‌دست‌آمده از متهمان مشخص شد تمامی آنها مسروقه هستند. صاحبان گوشی‌ها پس از حضور در پلیس آگاهی، هردو متهم را شناسایی کردند و گفتند متهم قدبلند در عمده سرقت‌ها به عنوان ترک‌نشین و سارق اصلی بود. یکی از مال‌باختگان پس از شناسایی متهمان، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «این دو نفر ساعت ١٥:٣٠ روز ٣٠ فروردین (چنددقیقه قبل از دستگیری متهمان) در منطقه باغ‌فیض با چاقو به سمتم حمله‌ور شدند و تلفن همراه مرا سرقت کردند».


با توجه به دلایل و مدارک به‌دست‌آمده و شناسایی «سعید» و «علی» توسط ده‌ها مالباخته‌ای که پرونده سرقت از آنها در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است، متهمان صراحتا به ده‌ها فقره «زورگیری» به‌ویژه زورگیری تلفن‌های همراه و کیف‌قاپی در مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه در بلوار فردوس، سعادت‌آباد، خیابان سرو، شهر زیبا، بلوار تعاون، بلوار الهام و... اعتراف و عنوان کردند روزانه اقدام به چند فقره سرقت زنجیره‌ای می‌کردند و تلفن‌های همراه را در خیابان جمهوری می‌فروختند.


متهمان درخصوص قیمت فروش تلفن‌های همراه عنوان کردند: «گوشی‌های بالای یک میلیون تومان را به قیمت ٢٠٠ هزار تومان و گوشی‌های ارزان‌تر را به قیمت ٥٠ هزار تومان می‌فروختیم».


سرهنگ داوود مرادی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به ده‌ها فقره سرقت و شناسایی تعدادی از شکات و مال‌باختگان، قرار بازداشت موقت توسط مقام قضائی صادر شده و هردو متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرائم ارتکابی در اختیار این پایگاه قرار گرفته‌اند».


او افزود: «از شکات و مال‌باختگانی که با این شیوه و شگرد، توسط دو سارق با مشخصات اعلامی مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی، خیابان زنجان‌شمالی مراجعه کنند».

 

اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------