طوفان سهمگین در آمریکا / تخلیه فرودگاه اوکلاهما



وقوع طوفان های سهمگین و پی در پی در فلات مرکزی آمریکا و سیلاب های سنگین در بسیاری از نقاط ایالت اوکلاهما خانه های بسیاری را ویران کرد و به لغو پروازها و تخلیه فرودگاه بین المللی این ایالت منجر شد.

به گزارش ايرنا، مرکز زمین شناسی و سازمان هواشناسی آمریکا شب گذشته (نخستین ساعات پنجشنبه به وقت تهران )اطلاع دادند که طوفان های پی در پی در ایالت های اوکلاهما ، تکزاس ،کانزاس و نبراسکا خانه های زیادی را در این ایالت ها ویران کرده و خسارات سنگینی به فرودگاه بین المللی اوکلاهما وارد کرده که موجب لغو همه پرواز ها و تخلیه این فرودگاه شده است.

فورست میچل سرپرست اداره هواشناسی اوکلاهما با اشاره به این که این طوفان ها تا کنون تلفات جانی در بر نداشته شمار مجروحین را 12 نفر اعلام کرد و افزود که گرچه هنوز از میزان خسارات مالی این طوفان ها اطلاع دقیقی در دست نیست اما شمار زیادی از خانه ها بویژه در 'اوکلاهما سیتی ' ویران شده و ساکنین را وادار به تخلیه خانه ها و رفتن به پناهگاه ها کرده است.

به گفته مایکل اسکاتن کارشناس ارشد اداره هواشناسی این ایالت دست کم 7 طوفان سنگین درفاصله 5 ساعت فلات مرکزی آمریکا بویژه ایالت های اوکلاهما،کانزاس ،تکزاس و نبراسکا را در نوردید و سیلاب های سنگین در کوهپایه ها سبب تخریب اماکن طبیعی و دست کم 200 خانه مسکونی در این نقاط شده است.

بر همین اساس فرودگاه بین المللی ویل راجرز در'اوکلاهما سیتی' تا اطلاع ثانوی تعطیل و همه پرواز های این فرودگاه لغو شده است.

 

اخبار حوادث - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------