عاملان نزاع‌های مرگبار پشت میله‌های زندان



سه مرد که در نزاع‌های خیابانی مرتکب جنایت‌های جداگانه شده‌اند، بازداشت شدند و در بازجویی‌ها به جرم‌شان اعتراف کردند.

در نخستین پرونده مردی که در درگیری دسته‌جمعی، در قتل جوانی ٢٢ساله مشارکت داشت، بعد از یک‌سال فرار، با عملیات کارآگاهان پلیس در اردبیل دستگیر شد.

 

این پرونده اردیبهشت سال گذشته و زمانی روی میز کارآگاهان پلیس قرار گرفت که شخصی با مرکز فوریت‌های پلیس ١١٠ در شهرستان زرندیه استان مرکزی تماس گرفت و خبر درگیری بین چند جوان را به مأموران اعلام کرد. تیمی از مأموران انتظامی بلافاصله به محل اعزام شدند و دیدند پسری ٢٢ساله بر اثر ضربه چاقویی که به سینه‌اش اصابت کرده، فوت شده است. شاهدان به پلیس گفتند: «ناگهان چندنفر باهم درگیر شدند، هرچه سعی کردیم آنها را از هم جدا کنیم، فایده‌ای نداشت.

 

حین درگیری صدای ناله جوانی به گوش رسید و سپس همگی فراری شدند». مأموران در جریان تحقیقات پلیسی تمام افرادی را که در قتل جوان مشارکت داشتند، دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی کردند، ولی یکی از آنها همچنان متواری بود، بنابراین تحقیقات برای دستگیری متهم فراری ادامه یافت. سرهنگ «داود کاظمی»، فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه، دراین‌باره گفت: پس از یک‌سال انجام اقدامات اطلاعاتی، کارآگاهان پلیس خانه متهم را در تهران شناسایی کردند و تحت مراقبت قرار دادند و با بررسی‌های بیشتر مشخص شد، وی مدتی است در اردبیل اقامت دارد. به‌این‎ترتیب بلافاصله تیمی از کارآگاهان با اخذ نیابت قضائی به این شهر اعزام شدند و وی را درمخفیگاهش دستگیر کردند.

 

این مقام انتظامی افزود: «متهم دستگیر‌شده به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد». در دومین پرونده، مردی که بازهم در نزاعی خیابانی مرتکب جنایت شده بود، بعد از چهار ساعت فرار به دام افتاد. کارآگاهان پلیس استان آذربایجان‌شرقی در پی اطلاع از مرگ مشکوک پسری جوان، تحقیقات خود را آغاز کردند و بعد از معاینه جسد مشخص شد این جوان ۲۲ساله با جسمی برنده مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته است.

 

پزشکی‌قانونی نیز علت فوت را برخورد جسمی سخت به پیشانی و ضرب‌وجرح اعلام کرد. در ادامه تحقیقات فردی که جسد را به بیمارستان منتقل کرده بود، تحت بازجویی قرار گرفت و گفت، مقتول با فردی به‌نام «اردشیر» درگیر شده بود. با هماهنگی مقام قضائی تیم بررسی صحنه جرم، فورا تشکیل و به روستای محل حادثه اعزام شد.

 

در بازرسی از خانه اردشیر مشخص شد این مرد در خانه حضور ندارد، ولی مادر و همسر صاحب‌خانه به شیوه خاص پلیسی بازجویی شدند و همسر برادر متهم اعلام کرد: «متوفی چندبار برای من ایجاد مزاحمت کرده بود و برادر‌شوهرم به‌همین‌دلیل با مقتول درگیر شد».

 

کارآگاهان بعد از چهار ساعت تلاش، توانستند متهم را دستگیر کنند.

 

سرهنگ محسن محمودی، فرمانده انتظامی شهرستان اسکو، درباره این پرونده خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌ها علت درگیری و قتل را ایجاد مزاحمت برای زن‌برادرش از طرف مقتول بیان کرد و دراین‌باره پرونده مقدماتی تشکیل و به مقام قضائی ارجاع شد.

 

سومین جنایت در استان سیستان‌وبلوچستان رخ داد و قاتل بعد از سه ساعت فرار بازداشت شد. سرگرد حسن بابا‌گل‌زاده‌گنجی، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان دلگان در استان سیستان‌وبلوچستان، در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ١١٠ از وقوع یک فقره قتل در یکی از نقاط حاشیه‌ای روستای چگردک مطلع و برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. وی ادامه داد: پس از حضور مأموران، مشخص شد جوانی ٢٠ساله در جریان نزاع، با اصابت گلوله دچار جراحت شده و به قتل رسیده است.

 

گنجی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران پلیس آگاهی با انجام یک‌سری کارهای اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی قاتل شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی، وی را که جوانی کم‌سن‌و‌سال بود، در کمتر از سه ساعت دستگیر و به مقرّ انتظامی منتقل کردند. جانشین فرمانده انتظامی شهرستان دلگان با بیان اینکه از مخفیگاه قاتل، یک قبضه سلاح غیرمجاز نیز کشف شد، گفت: متهم در برابر ادله و مستندات پلیس، چاره‌ای جز اعتراف نداشت و انگیزه خود از قتل را، اختلافات شخصی عنوان کرد.

 

اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------