بازداشت مظنون حادثه آتشين ساختمان مجيديه



مردي كه به آتش‌افروزي و قتل چهار نفر در يكي از خانه‌هاي خيابان مجيديه متهم شده بود، بعد از بازداشت اتهام وارده به خودش را انكار كرد.

به گزارش جوان، ساعت 22:24 شامگاه جمعه سوم بهمن ماه سال گذشته، حادثه آتش‌سوزي در ساختمان شش طبقه‌اي در خيابان مجيديه شمالي به پليس گزارش شد. بعد از حضور پليس و امدادگران آتش‌نشاني در محل و اطفاي حريق، اجساد مردي 28 ساله داخل آسانسور، زني 62 ساله و پسر بچه‌اي چهار ساله روي پله‌ها كشف شد. پس از حضور قاضي مدير روستا، بازپرس ويژه قتل، تحقيقات نشان داد آتش‌سوزي از پاركينگ ساختمان شروع و به ديگر طبقات سرايت كرده است.

 كارشناسان آتش‌نشاني در بررسي‌هاي بيشتر آتش‌سوزي  را عمدي اعلام كردند و گفتند حادثه با پاشيدن مواد اشتعال‌زا و آتش گرفتن خودروي بي ‌ام و شروع شد و بعد از آتش گرفتن سه خودروي ديگر، به طبقات سرايت كرده است. در حالي كه تحقيقات ادامه داشت يكي ديگر از مجروحان حادثه كه مردي جوان بود به علت شدت سوختگي روي تخت بيمارستان فوت شد.

رد پاي يك مظنون
مردي كه در اين حادثه همسر و نوه‌اش را از دست داده بود، گفت: ساعت حدود 22 و 30 دقيقه بود و در خانه نشسته بوديم كه صداي فرياد به گوشم رسيد. وقتي در آپارتمان را باز كردم متوجه شعله‌هاي آتش و دود در راه‌پله‌ها شدم. بعد از اين ديگر چيزي نفهميدم و بيهوش شدم تا اينكه مأموران آتش‌نشاني مرا به بيرون از ساختمان بردند. وقتي به هوش آمدم. خيلي ترسيده بودم و حال خوبي نداشتم كه فهميدم همسر و نوه‌ام فوت شده‌اند.

وي ادامه داد: من از همسايه شنيده بودم كه سرايدار قبلي ساختمان مدعي است از صاحب ملك طلبكار است و تهديد كرده ساختمان را به آتش مي‌كشد.
 
 حرف‌هاي يكي ديگر از ساكنان ساختمان
يكي ديگر از شاهدان گفت: اين ساختمان متعلق به مردي به نام جمشيد است. او مدتي قبل مرد جواني را به عنوان سرايدار استخدام كرده بود تا اينكه آنها با هم اختلاف پيد ا كردند و سرايدار از اينجا رفت. امروز ساعت 4 عصر بود كه سرايدار به ساختمان آمد و به من گفت از جمشيد طلبكار است و مي‌خواهد از او شكايت كند و اگر هم شكايت نكند، حتماً خودروي او را آتش مي‌زند. من او را نصيحت كردم و گفتم به عنوان ميانجي حرف مي‌زنم و او رفت تا اينكه روز حادثه متوجه آتش‌سوزي  ساختمان شدم.

تحقيقات بعدي پليس نشان داد بعد از حادثه مرد سرايدار كه در تهران مشغول به كار بوده محل كارش را تغيير داده و به مكان نامعلومي گريخته است. همچنين معلوم شد جمشيد صاحب ملك هم بعد از حادثه از محل گريخته است. بنابراين مأموران به جمشيد و مرد سرايدار مظنون شدند و آنها را با دستور قضايي تحت تعقيب قرار دادند.

سرانجام مأموران پليس جمشيد را روز پنج شنبه 24 ارديبهشت ماه و مرد سرايدار را روز شنبه 26 ارديبهشت ماه شناسايي و دستگير كردند.
 
  بدهكار نيستم
جمشيد در بازجويي‌ها گفت: چند ماهي مردي به نام فيروز كه از اهالي يكي از شهرستان‌هاي شمال كشور است به عنوان سرايدار در ساختمان شروع به كار كرد. وقتي فهميدم او معتاد است با او تسويه‌حساب و اخراجش كردم تا اينكه فهميدم او مدعي است از من طلبكار است اما من به او بدهي نداشتم. روز حادثه هم همسايه‌ها گفتند كه او تهديد به آتش‌سوزي  كرده است.
 
  طلبكارم
فيروز هم در بازجويي‌ها در ادعايي گفت: من از سه سال قبل جمشيد را مي‌شناسم تا اينكه سه ماه قبل از حادثه مرا به عنوان سرايدار ساختمانش استخدام كرد.

 

سه ماه براي او كار كردم كه جمشيد بدون اينكه دستمزدم را ‌بدهد، مرا از محل كارم اخراج كرد. پس از اين هر روز كه براي گرفتن طلبم به سراغش مي‌رفتم مدعي بود كه به من بدهكار نيست تا جايي كه به اداره پليس رفتم و از او شكايت كردم. روز حادثه دوباره پيش او رفتم اما مانند روزهاي قبل پولي به من نداد. عصر همان روز به ساختمان رفتم و به يكي از ساكنان ساختمان موضوع طلبم را گفتم و او هم قول داد با ميانجيگري طلبم را بگيرد. پس از اين من به خانه يكي از دوستانم رفتم تا اينكه روز بعد فهميدم پسرم بيمار شده و به شهرستان رفتم. چند روز قبل به تهران برگشتم كه دستگير شدم.

وي در پاسخ به سؤالي كه شما پيش يكي از اهالي ساختمان تهديد به آتش‌سوزي  كرده‌ايد، مدعي شد من چنين حرفي نزده‌ام. تحقيقات از متهمان به دستور قاضي مدير روستا از سوي مأموران پليس ادامه دارد.

اخبار حوادث - جوان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------